måndag 3 december 2007

Reklam i all ära!

Jag måste bara få ur mig en sak som jag tänkt på länge! De gånger som jag har missat programmet lyxfällan så har jag surfat in på deras hemsida och kollat webbtv.

Jag tycker det är ganska anmärkningsvärt att en hemsida som ska belysa information om hur man sparar pengar och där dess två huvudfigurer så starkt motsätter sig banklån och diverse krediter kan motivera att hela sidan är en upplyst reklampelare för långivare! Du hittar allt från GE Capital som i flera program blivit bespottade för sina räntor till Bluestep som lånar ut till högre räntor eftersom personerna har en lägre kreditvärdighet!

Inget ont sagt om det, jag tycker det är bra att det finns de möjligheterna!

Men i mina ögon så anser jag nog att det är ganska oseriöst att visa upp just de aktörerna som de så starkt förklarar är skit i programmen!

Det bevisar för mig i alla fall vad allt handlar om, TV3 och meter är ju knappast ute efter att förändra vårat sätt att se på ekonomin! Man vill tjäna pengar! Och då är alla medel tillåtna!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Dom vill tjäna pengar och ni ville synas i TV, handlar i grund och botten om människans kallelse att synas. Helt seriöst jag har läst en månad av din blogg o sen orkar jag fan inte mer det enda du gör e kritik utan förbehåll vad fan trodde du skulle hända? Dom skulle komma betala era räkningar o sen skulle allt vara bra? Helvete vad lata svenskar är det e ju ta mig fan skrämmande

Anonym sa...

Lyxnisse!
Undrar bara om du hört något hur det har gått för Jenny Thoresson?
När man kollat runt lite så verkar ni ha en personlig kontakt.
Det är ju tråkigt när mamman säger gång på gång att hon samlar bevis i sina sanningar och så händer det ändå inget?Vi som följer henne ser att det bara är prat alltihop.Vet du hur hon har det efter sin kk?
Ordnar det sig för henne? Eva Strandberg

Anonym sa...

Hej Lyxnisse med familj.
Vill tillönska er en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR.

Från en som följt lyxfällans program och din sida.

Kram till er alla......

Anonym sa...

Men hallåå.. reklamfinansierad tv är "all about the money". Det är deras uppdrag att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Lyxnisse sa...

Hej Blackie,

Hmm kritik utan förbehåll. Har du verkligen läst allt?

Nej jag trodde inte att de skulle komma och betala räkningarna! Om du hade börjar med att läsa mitt inlägg förklaringen så hade du vetat vad jag trodde! Så gör det och återkom sedan med kritik!

Sov gott!

Lyxnisse sa...

Hej anonym,

Jag har ingen aning om hur det har gått för Jenny! Jag har inte pratat med henne eller hennes mamma! Vi har fullt upp med vårat eget!

Men även jag skulle tycka att det vore intressant att få höra lite mer vad som händer!

Lyxnisse sa...

Hej andra anonym,

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR själva! Tänk vad roligt det är med trevligt folk!

Ha ett underbart 2008!

Unknown sa...

Intressant att läsa det du skriver men du får gärna vara mer sparsam med utropstecken. Blir så skrikigt annars.

Anonym sa...

Har sett noen episoder av den svenske versjonen for å se hvor lik originalen er den norske versjonen, og det er den. Men jeg hoppet i stolen da det kom en reklame for betsafe.com midt inni programmet. Seriøst? Reklame for nettspill i et program som handler om folk med pengeproblemer?? Både Betsafe og Luksusfellen burde holdt seg for gode til dette.
For øvrig.. Jeg fatter ikke at noen som helst melder seg på et tv-show av denne typen. Etter så mange år med reality-tv burde de fleste vite at man ikke nødvendigvis blir framstilt i sitt beste lys.. :)En effekt har imidlertid programmet. Tror det er flere enn meg som har klippet kredittkort etter å ha sett hvilke problemer andre har.