måndag 28 september 2009

Vad är okay att tjäna pengar på?

I helgen så kom vi att diskutera med några vänner över en god middag och en kall öl, nåja okay några kalla öl. I alla fall vi kom in på politik och pengar, just kring pengar så kom vi in på vad är okay att tjäna pengar på.

Är det okay att tjäna pengar på porr och tobak till exempel?

När man sparar i fonder så finns det ju en chans att det trots allt finns en del som har blivit satsat i House of prince eller i privates koncern.

Var går gränsen? Själv så känner jag mig lite klyven, som med tobak. Man säger ju att människor själv ansvarar för vad man drar i sig, men tobak är ju trots allt ett gift som folk dör av. Är det okay då att tjäna pengar på detta?

Jag menar det finns ju trots allt de som jobbar med porr för att de vill det? Gäller samma sak där då?

1 kommentar:

JAH Rhythm sa...

it's okay to make money on anything that makes you feel good about the way you make your money. simple as that.

with that said. most people can not claim to be making money in an okay way.

vi får sträva uppåt helt enkelt och hitta bättre lösningar.

själv var jag nyss i en "reality" serie som liknar lyxfällen (den sänds i våras). jag visste vad jag gav mig en på. det var en vadslagning. jag är inte säkert om jag vann eller förlorade på att vara med. men det var skönt att hitta din blogg.