torsdag 24 september 2009

Nu blir jag riktigt förbannad!

Helt otroligt, satt och tittade på de nya avsnitten som jag har tyckt verkat okay. Vem dyker då upp. Jo den besiktningsman som var med i första säsongen och som hade totalt fel om vårt hus och flera andra hus.

Precis som i första säsongen så gick han igång om mögel, farlig miljö för barn och dålig ventilation.

Han beräknade kostnaden till 380.000 för att reparera huset idag. Vårt hus sa han 250.000:- den verkliga kostnaden blev 7.000:-

De som var med i avsnittet efter oss så sa han 1 miljon, verklig kostnad ca 200.000:- Jag hävdar bestämt att den här killen inte borde få uttala sina påståenden i tv.

Nej fy nu är jag riktigt irriterad!

3 kommentarer:

Jill sa...

Hej hej!
Var ju ÅR sen vi pratade sist! Vi var båda reggade på ett forum.. via balansekonomi?? Men jag kommer varken ihåg vad den hette eller så.
Jag använde troligen användarnamnet "rokkajill". Vi pratades första säsongen av lyxfällan!

Lyxnisse sa...

Hej Jill,

Visst minns jag dig. Är allt bra? Såg att även du bloggar får ta mig en titt och se vad du skriver om.

Precis forumet var ju det som var kopplat till Balansekonomi, tror det hette penningforum eller liknande.

Anonym sa...

Det är bättre att säga ett högt pris. Så blir folk glada när dom ser att slutnotan blev lägre. :-)