fredag 17 april 2009

Den nya tidens tv!

Nu känner jag att jag måste skriva av mig lite ordentligt, vad är det vi människor vill egentligen. Jag tycker att när jag pratar med folk och man lyssnar vad de tycker om dagens tv så gnäller alla, men hur kommer det sig då att förnedringsprogrammen bara får fler och fler tittare.

Är det samma gen som får folk att titta på medans någon blir misshandlad utan att göra något. Det måste ju nästan vara det. Istället för att stänga av tv'en så fortsätter man att titta för att se hur förnedrade folk kan bli, och likt subtila budskap så lär man sig att det är okay att se på när folk förnedrar sig.

Undrar ni vad jag tänker på? Jo bland annat sanningens ögonblick, jag ska inte förneka att jag har tittat på det. Men jag undrar hur många som sitter där och säger OJ hur kan han/hon vilken eländig människa det trodde dom inte skulle komma fram.

Det är väl givet från början att de inte skulle sitta där om det inte fanns något smaskigt att få fram. Tror folk verkligen att tv bolaget skulle välja en människa som inte har något att dölja och sätta dom på en stol för att vinna en halv miljon!

Nej jag slutar aldrig förvånas över människans sug efter att se förnedring!

4 kommentarer:

Wicke sa...

Jag har också sett programmet och tänkt att de måste ha luskat rätt mycket om huvudpersonen. Hon som stulit flera hundra tusen från jobbet, eller hon som lät hunden kissa inomhus. Man kommer väl inte bara på att fråga om sådant av en ren slump..?
Usch, varför tittar jag?? Samma sak med grannfejden, ibland mår jag nästan dåligt ju...

OLESSIA sa...

kul att ni bloggar :D

Magnus N sa...

Schysst blogg måste jag säga. Normalt sett varken läser jag eller kommenterar bloggar men din blogg har fått mig till att komma till en hel del insikter. Särskilt inlägget för längesedan angående Meter film där de hade en dömd man som date:ade en "singelmamma". Vet iofs varken vilket program det var eller vem det var för jag kollar inte på TV särskilt ofta. Oavsett vilket så var det en intressant frågställning: "Är det inte just det de har gjort? Kollat upp hans bakgrund för att få tittarsiffror.". Tack för den insikten! :D Självklart är det så!

Har blivit liiiite mindre blåögd åtminstone! Keep up the good work!

RO sa...

Intressant blogg. Keep it up!