tisdag 7 april 2009

Snart påsk

Tänk snart påsk, gud vad tiden går fort. Allt som man tänkt och planerat i början av året. Man tyckte man hade så mycket tid i januari och nu har det snart gått 4 månader. Det är nog som dom säger ska man börja med något så börja direkt för i morgon kan det vara försent.

Jag funderade på det här med passiva inkomster som Charli förordade väldigt mycket i lyxfällan. Han menade att det enda sättet att försvara ett lån är om du kan hyra eller sälja objektet för mer pengar än du lägger ut.

Jag tror att det är få människor i Sverige som har det så, var kommer då livsglädjen in någonstans?

Fast jag har ändå delvis gjort som han sa, eftersom vi är så många i familjen så är det dyrt att resa utomlands. Så vi köpte en husbil och faktum är att den är en passiv inkomst eftersom vi genom att hyra ut den kan betala omkostnaderna för bilen vilket ju gör att vår resa enbart kostar diesel. Vi har med andra ord bilen utan kostnad.

Vad finns det mer för saker som man kan göra så här med? Kom med idér och förslag, jag vill veta!

För övrigt så är det halvdag på torsdag och jag tog ledigt! Så i morgon är sista dagen på jobbet sen ledigt många dagar!

3 kommentarer:

slantar sa...

hej.
jadu..hyra ut båtplats?
hyra ut husvagnsplats?garageplats?
hyra ut nederdelen utav huset.

Lyxnisse sa...

Hmm absolut, man önskar att man hade haft en källardel eller avskild del som man kunde ha hyrt ut. Det tror jag vore kanon!

Susanne sa...

När jag letade hus var ett av kraven att det skulle vara något på fastigheten som kunde generera en inkomst.
Så nu bor jag i ett hus med en gäststuga som jag jag hyr ut.
http://www.fritiden.se/objekt-uthyres/4363/

Har ni vägarna förbi med husbilen så får ni gärna campa på tomten.
Bilfärjan är gratis :-)

Kul att du är tillbaka och skriver i bloggen!