onsdag 1 april 2009

Vilken start på dagen

Det här måste vara den sämsta dagen i mitt liv, nu om något lär jag behöva hjälpa av lyxfällan. :-(

Dagen började med att jag krockade bilen, det var inte ens mitt fel (anser jag) men ändå så kommer jag åka på det. Eftersom jag endast hade trafik försäkring så kommer detta kosta mig mycket pengar, minst ca 60.000:-

Hinner lagom komma till jobbet så ringer grannen, han ser hur det sprutar vatten ur ett fönster hos oss, jaha åker hem snabbt som attan och vem stoppar mig. Jo polisen, 3 månader utan körkort och nästan 4000 fattigare.

Väl hemma så visar det sig att det är nya badrummet som jag jobbat med själv för att spara pengar, ett rör har sprungit läck och det har pumpat ut vatten i flera timmar. En snabb koll med försäkringsbolaget visar sig att min senaste autogiro betalning inte blivit dragen okay. Så de är snabba med att säga upp min försäkring.

Här pratar vi minst 300.000 för att reparera detta plus, var ska vi bo.

Åker tillbaka till jobbet, förbannad upprörd över min egen dumhet och tänker inte på det röda ljuset framför mig. Hur i helvete kan någon lyckas att bli av med körkortet två gånger på samma dag. och hur kan man bli av med körkortet för att man kör mot rödljus. varför inte dödsstraff på en gång!

Kommer in på jobbet och möts av en isande stämning! vad händer, jo vi har blivit uppköpta. kanon tänker jag inga problem. Efter mötet med ledningen eftersom jag jobbar som säljchef så inser jag dock att det inte var bra.

nya företaget har redan en chefsgrupp och ledning som fungerar! kanon tur att man har en fallskärm på 3 månader.

Nu sitter jag här, vågar inte ens åka hem för vad ska hända då???????

Inga kommentarer: