lördag 4 april 2009

Nytt avslöjande!

Okay, min gamla anda måste ju ändå komma tillbaka lite grann. Vad är det annars för kul att läsa den här bloggen.

Så vad ska mitt avslöjande bli, ja inte tänker jag diskutera lyxfällan ännu. Det kommer senare. Jag ska inte heller ta upp huruvida Lyxfällans nya programledare tror eller inte tror på amerikanska halleluja män som Bob Proctor som kan få alla att bli rika!

Nej jag tänker ge Er lite info om TV4, ja tänkt även de kan fuska verkar det som. Om mina "källor" har givit mig äkta info så fick vi ju häromdagen se hur underbart roligt det var när Carina Berg flyttade in hos Pernilla.

Enligt min mening så är ju lite av själva grejen att hon faktiskt sover över hos dessa kändisar!

Så om jag skulle säga att hon inte gör det jämt?

Nu är ju inte det här någon jättegrej, men det är själva saken i att man inte kan lite på det man ser. Jag vill kunna titta på ett program och sen säga att ja just så måste det vara!

Nu har hon säkert sovit över hos någon men tydligen långt ifrån alla!

Varför skriver jag detta då? Jo för att jag vill att alla som tror på allt de läser i expressen och aftonbladet och allt de ser på tv kanske ska vakna upp lite. Jag har träffat alldeles för många av dessa människor under de sista åren!

Nej nu ska det sovas, och faktiskt hemma hos en gammal tv-kändis! (min fru såklart)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men snälla du, det finns väl ingen som tror fullt ut på det som media skriver. "Medierna", de tryckta, är företag som ska dra in så mycket pengar som möjligt till sina ägare. Journalisterna premieras efter hur mycket som deras artiklar säljer.
Sedan har du den politiska aspekten, där handlar det om röster istället för pengar. Makt över vårt tänkande.

Lyxnisse sa...

Hej, jag vet inte om du är ironisk eller inte. Men om du visste vilka personer jag har mött sedan vi var med i tv. Folk som trots bevis vägrar tro att något annat än vad de sett och läst är sant.

Jag har till och med blivit utskälld med påstående om att jag skulle ha köpt tillbaka hojen som de låtsades sälja i tv.

Jag tror inte så många kan inse riktigt hur snett exempelvis aftonbladet kan vinkla en intervju. Eller tv3 kan få det att verka som något annat genom att klippa ihop två olika sammanhang!