lördag 4 april 2009

Ytterligare en underbar dag

Ytterligare en underbar dag, 20 mil på hojen sen hem och ta lite ansvar!

Funderade lite idag, varför är det så fult att tjäna pengar i Sverige? Nu menar inte jag de direktörerna som håvar in miljoner efter miljoner utan de som ligger i mellan 6-7 hundra tusen och kanske kring 1,5 miljon. Det är de människorna som bor bredvid den vanliga Svensson som tjänar i snitt 250.000 per år. Men som kanske har lite mer leksaker och som kanske fixar lite mer på sitt hus.

Det är den gruppen jag tycker mig ha sett att de får skämmas mest för att de tjänar pengar. Ändå är det väll det de flesta vill uppnå. Kanske inte just att tjäna pengar men att få in så pass så man kan unna sig det man vill i livet.

För vissa innebär det ett litet söt torp i skogen, och för vissa innebär det en hummer H2, och visst kan personen med det lilla torpet tycka att det är fruktansvärt onödigt att behöva såna saker när det räcker med att få lukta på ko skiten från hagen bredvid.

Men angår det ena den andra egentligen, ska inte båda få välja själv. Och om det innebär att den ena vill spendera 80 timmar på kontoret och den andra vill spendera 30 timmar på lagret så låt det vara så.

I den här tanken så bortsåg jag från allt vad miljö och pengar som folk roffar åt sig som LO pamparna etc. Utan här pratar jag vanliga hederliga människor som vill jobba!

Säg vad tycker ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har ju hellre ett litet torp i skogen än en hummer,oavsett inkomst!

Lyxnisse sa...

Haha okay men referera till en bils om du verkligen skulle vilja ha då. Det handlade inte just om torpet eller hummern, kan ju vara lägenheten i mallis eller en ferrari!