fredag 26 mars 2010

Som vanligt länge sedan!

Hej alla,

äntligen fredag brukar man säga, jag tycker personligen att dessa fredagar kommer alldeles för snabbt numera! Det var nyss nyår och vi stod på times square och firade in 2010.

Jag gillar verkligen att skriva, men tiden är knappast något som finns mycket av.

Hur tycker ni att lyxfällans nya avsnitt är? Själv pratade jag med Mattias för ett tag sedan och han sa att de nya avsnitten var väldigt olika de gamla. Jag håller väl kanske inte riktigt med även om jag så klart förstår att handlingen i dessa program inte kan skilja sig så mycket åt.

Jag måste dock säga att jag tyckte det var grymt imponerande av tjejen igår att ställa upp. Synd bara att de inte ägnade en stund åt att förklara att just ett vanligt symptom när man har ADHD är att man har svårt med siffror, pengar etc.

istället lyckas man väldigt skickligt få henne att se dum ut på ett ödmjukt sätt. Man ser Mattias och Charli som välgörarna som tar tag i den stakars flickan som inte förstår något.

Jag hoppas verkligen att hon inte kände så, utan tyckte att hon fick hjälp.

Jag ska verkligen försöka att skriva mer nu, jag har en hel del intressant att lägga ut på bloggen snart. Så håll ögonen öppna!

Har för övrigt skaffat en grym app till min iphone! Mina utgifter heter den och är ett grymt köp för dom som vill ha koll på ekonomin!

Jag har placerat min blogg i Stockholmbloggkartan.se!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fattar inte varför du sökte dig in i lyxfällan om du nu tycker du är utskämd och förlöjligad??

Du skrev dessutom på en fullmakt som gav dem rätt att styra din ekonomi så som du själv kunde göra..?!
Fick du inte belöningen/betalningen heller för att du medverkat i lyxfällan?

Visste du inte ett tv3 är en tv-kanal och att lyxfällan skulle sändas i tv eller? Man får ju tänka över vad man gör..innan man gör det!!!

Jonas sa...

Jag förstår inte heller ni människor som blir förbannade när den bild som förmedlas av dem inte är den som de själva har. Det blir lite som när människor vägrar se på foton av sig själva för att de tycker att de ser feta ut. Verkligheten stämmer inte med den bild som individen har.

När du är med lyxfällan gör du tre saker som man inte gör i vanliga fall.

1. Du blottlägger din ekonomi för andra.

2. Du tillåter andra människor att ta beslut över din ekonomi.

3. Du släpper in ett kamerateam i ditt liv.

Du kommer inte ifrån att människor framstår som idioter i förhållande till det fasadbyggandet som pågår varje dag i allas liv. Om jag släppte in en person i mitt liv som fick filma alla mina beslut skulle jag också framstå som en idiot.

Det kan inte vara någon hemlighet längre att när du är med i lyxfällan kommer du att få ditt liv blottlagt för hela svenska folket.

Rikard sa...

Jonas! Du säger ju själv att Verkligheten stämmer inte med den bild som individen har. Tror du (individen) att det som visas på tv är verklighet?. I så fall stämmer din teori verkligen. Och tror du att din andra teori även kan användas åt andra hållet. Att människor också med hjälp av ett tv produktionsbolag och en tv kanal kan bygga en så fin fasad att en eller två idioter kan framstå som skickliga och hjälpsamma. Nej, så kan det ju inte vara. för då stämmer ju inte din egen bild av verkligheten.

Tobbe Rosén sa...

Är du färdig med Bridge? Jag har satsat en del pengar i Bridge och Sting (som nu håller på att gå i konkurs efter flera nyemissioner). Bolaget är ren och skär bluff, inte ett case på alla år har lyckats!

Lyxnisse sa...

Hej Tobbe, jag satsade aldrig några pengar. De försökte verkligen få med mig men eftersom en av de drivna personerna bakom Bridge var Charlies mentor så hade jag lite svårt att ta åt mig allt. Som amn kanske kunde se så kom inte Charlie och jag helt överens just då.

Jag tycker verkligen synd om dig, jag har pratat med många andra som också satsat pengar där. Jag tycker det är synd att sådant här får fortsätta. Det är ju tyvärr inte så att det har upphört utan nu är det andra projekt som är "säkra" kort.