tisdag 13 november 2007

Jag blir så jävla trött!

Nu går jag snart i taket! jag har skrivit mycket om Media här och nog sjutton bevisas det hela tiden att man gör precis hur som helst med vem som helst! Så länge man är en tidning eller Tv-program så gäller inga lagar eller regler eller ens vanligt hyfs!

Aftonbladet en öppen fråga hur i helvete kan ni sätta ut min bild och text utan att ens fråga om det?

Och alla som kommenterar dessa artiklar utan att ens läsa vad fan det handlar om ni är lika stora rötägg som tidningen som skriver! Fan vad trött jag blir!

1. Vi var med i första säsongen, vi visste alltså inte alls vad det handlade om!
2. Vi fick inte alls titta eller medverka i hur programmet klipptes ihop!
3. Jag har aldrig sagt att programmet inte var bra för oss! Det har gått alldeles snuskigt bra efter programmet och om någon vill ha bevis så ställer jag gärna upp på att visa våra nu feta sparkonton och fondkonton.

Vad jag har sagt är att jag är förbannad på att de tog in en så kallad proffs som sa att vi hade skador på huset för över 250.000:- när jag sedan kollade med andra proffs företag så som anticimex med mera så fanns inga skador på huset. Alltså rent jävla bluff och båg!

eftersom hela vårt program byggdes upp på att skaffa fram dessa 250,000:- eftersom vi inte hade speciellt mycket annat som egentligen var något problem så byggdes alltså hela vårat program på en bluff!

Det här och inget annat är det jag främst är förbannad på och har klagat på!

Så alla ni med kommentarer om att vi kan skylla oss själva etc. Dra åt...... jag är så trött på alla som tror att de vet något de inte har en förbaskad aning om!

Till alla andra så ber jag om ursäkt för mina uttryck men just nu så brinner jag av ilska!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns avsnittet som handlade om er familjs ekonomi mycket väl. Jag minns vad jag tänkte och vad som kom ur min mun. Inga snälla saker.
Men har läst igenom hela din blogg, kollat in Jennys mammas blogg och successivt har det gått upp ett ljus för mig. Man gör inte bra TV genom att visa snälla saker helt enkelt.
Det det handlar om är att vinkla, vinkla och återigen vinkla så att Charlie och Mattias framstår som ekonomiska profeter och ni deltagare som ena riktiga oekonomiska drumlar som inte har en aning om hur man sköter sin ekonomi.

Jag är nu beredd på att titta på TV mer kritiskt och framförallt fundera över om deltagarna har fått skriva på någon fånig tystnadsplikt. Trodde liksom att vi levde i ett land med ett öppet samtalsklimat, men har nu insett att det inte är så och att det är mer regel än undantag att man använder sig av tystnadsplikt i samband med program liknande Lyxfällan.

Anonym sa...

Tjena Lyxnisse
JAg förstår inte riktigt din upprördhet. Du verkar ju koka av ilska. Om jag minns rätt så var läget innan programmet katastrof med ett oansvarigt beteende med pengar. Efter programmet har det ju blivit bra säger du, tex feta bankkonton. Nu är du förbannad över att media publicerar din bild och namn som dom själva vill i tex Aftonbladet "utan att fråga dig". Kom igen grabben du kallar dig ung men du är ju i allafall 32 bast. Sluta tjura nångång. Du valde att själv vara med i programmet som bevisligen hjälpte dig/ er att få ordning på ekonomin. Om någon skall va förbannad så är det väl TV-tittarna som blir lurade när det gäller tex din felaktiga renoveringskostnad på huset.
Väljer man att va med i TV så får man väl utgå från att man på sätt och vis har valt bort sin anonymitet. Det är bara att hacka i sig och att sedan be folk dra åt he****te bara för att du inte vill bli kritiserad är ju löjligt.

Hacka i dig detta och släpp det hela. Nu har du pengar på banken, sluta älta.
Kenneth

Anonym sa...

Jag vet varför Lyxnisse är förbannad det är över att veta om det som är lögner i programmet, saker som sagts som gör att han framställs i sämre dager än den person han i verkligheten är. Budgetar som sätts upp felaktigt. Skulder som dubbleras, konsumtion som inte finns etc etc. Att sedan ifrågasättas på jobbet, av vänner osv om det verkligen var så illa och då kan man inte berätta att det var lögn det mesta som sades.
Räcker det inte att dom personer som ställer upp bjuder hela svenska folket på en kurs i ekonomi.
Jag håller förvisso med dig Kenneth att svenska folket borde vara störtförbannade över att dom blir så lurade. Men det räcker inte enligt svensk lag får inte TV framställa personer på ett sådant sätt att dom tappar trovärdighet, intäkter m m. Men TV3 klarar sig eftersom dom ägs av ett engelskt bolag och meterfilm som ju producerar ägs av ett norskt bolag.

Anonym sa...

Om du nu inte hade några problem utan bara de Lyxfällan hittade på kan man undra varför du anmälde dig till programmet.

Brist på självinsikt?