torsdag 8 november 2007

Lyxfällan

Så var det dags igen, har tittat med spänning på dagens avsnitt! Per från Katrineholm. Är det inte lite komiskt att jag kommer från Katrineholm och faktiskt kände Per lite tidigare! Jag måste ju helt klart försöka prata med honom och se hur det gått och gått till efter och under lyxfällan!

Fast jag måste säga att jag tycker det verkar vara mycket mer seriöst nu mot förr! Jag hoppas att det också kommer att bekräftas!

Charlie verkar även mer ödmjuk faktiskt något som jag har tjatat länge om!

Vem vet det kanske blir ordning där också!

Till råga på allt så satt Sanna och jag och tittade på våra bankkonton och faktiskt insåg att det växer och växer. Och delvis så måste vi nog tacka lyxfällan för det!

Jag känner mig positivt idag så jag ska inte börja gnata om det som har vart! Men nog sjutton fick vi en tankeställare.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.
Nog för att jag känner igen ditt ansikte, men jag kan nog inte påstå att vi fortfarande känner varandra!! Eller ??

Anonym sa...

Lyxnisse!

Jag kommer också ursprungligen från Katrineholm och jag känner dig.

jon the biggest sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jon the biggest sa...

Lyxnisse

det var jag som skrev inlägget den 9 november 2007 13:11

Lyxnisse sa...

Hej får väl be om ursäkt jag förmodar att det är du? Nej vi har ju inte träffast på många många år, jag kanske flög iväg i mina tankar men jag hade faktiskt tänkt att kontakta dig när jag var i K-holm nästa gång främst med tanke på mitt intresse i Lyxfällan!

Men helt rätt vi känner väl egentligen inte varandra längre!

Anonym sa...

Har en svag aning!!!
Kan du specificera tidpunkt? Sammanhang??
/Per

Lyxnisse sa...

Hej Per,

Jag återkommer om det! Om du vill läsa lite kring diskussioner så finns ett forum här där vissa ägnar sig åt ganska låga kommentarer!

http://www.flashback.info/showthread.php?t=407109&page=51

Lyxnisse sa...

Fick inte med hela länken!


http://www.flashback.info/
showthread.php?t=407109&page=51

Lyxnisse sa...

jon the biggest

Hmm vem är du då?

Anonym sa...

Vad menar du med JON??
Allvarligt sitter du och läser vad dessa nördar har för åsikter? Dom verkar ju inte ha mer hjärnceller än knappar på tangentbordet.
Jag vet inte vad som är problemet?
Jag trodde alla fattade att det skulle vara totalt omöjligt att göra allt som görs i programmet på en vecka! Alltså ligger det en hel del forskning bakom. Och det är givet att allt man vill ska komma fram, inte kommer med, det får man leva med. Poängen med programmet tycker jag framgår av titeln och att det handlar om hur man inte ska göra!!! Och självklart går inte allt det som görs med hjälp av TV-teamet att göra som privatperson. Och vad folk tycker om att det delas ut presenter, skit samma vad dom tycker, det var inte därför vi var med. Och vem det kostar nåt för behöver man väl inte ens ha några knappar på tangentbordet för :-). Inte gratis med reklam.
Hade.

/Per

Lyxnisse sa...

Hej Per,

JON!! Var till en annan person inte dig!

Ja jag måste nog erkänna att jag har läst det där forumet ganska flitigt innan! Då hölls en högre nivå och det var mer diskussioner kring hur det hade gått etc. Nivån har dock sjunkit rejält och eftersom jag inte visste om du var intresserad eller inte så gav jag dig länken!

Sen är det ju valfritt om man vill läsa! :-)

Självklart så inser man att allt inte kommer med i ett sånt här program! Framför allt ni som har sökt på senare tid vet ju verkligen vad ni gav er in i! Och precis som jag skrev i bloggen så tycker jag att det verkar som programmet har blivit bättre! Det handlar mer om att ni måste ta kraft tag för att lösa situationen än att dom kommer in som räddande änglar!

Det är ju kanon kul att ni är nöjda med programmet! Till skillnad mot många av de som var med i säsong 1 och 2. det visar ju bara att meter har tagit åt sig av kritiken och förändrat något uppenbarligen! Och då kanske min och andras bloggar och tidningsartiklar inte har vart helt förgäves!

Anonym sa...

Hej hej.
Det vore på sin bra om någon som e nöjd kunde gå in på flashback å sätta folk på plats.
Tyvärr så har det bara varit den negativa som mest skrivit, dvs Anki & Jenny. Jag vet att Jenny fick samma hjälp som alla andra, hon valde bara helt bort att följa något av herrarnas råd.
Jag beundrar er som ställt upp, det är verkligen inget somm alla skulle göra. Jenny är i personlig kk i dag, å allt bara för att hon inte kunde stå för sin medverkan i lyxfällan, hon tog inte dom råden hon fick, jag vet mera men det räcker där. jag vill ge er en ros för eran insatts. / Azeda

Anonym sa...

vad många undrar är om ni ine fått någon som helst ekonomisk uppfostran hemmifrån.

Lyxnisse sa...

Hej anonym,

Jag fick en väldigt bra ekonomisk uppfostran hemifrån, jag satsade pengar på fonder redan när jag var 17 år gammal och köpte min första lägenhet vid 18 för delar av vinsten. Jag började även pensions spara vid 20 och sparade till min son vid 21 när han föddes.

Eftersom jag började jobba redan vid 14 års ålder och hade en fast och stadig inkomst så har jag alltid varit van att röra mig med pengar! Som 19 åring så tjänade jag nästan 300.000 per år och vande mig att inte behöva fundera på om jag hade råd eller inte.

När jag flyttade till stockholm för ca 8 år sedan så tog jag en chansning med ett helt nytt jobb på en helt ny marknad! Jag gick ner avsevärt i lön och boende etc. var betydligt dyrare i stockholm än vad jag var van vid. Jag hade dock en buffert med sparkonton etc.

Problemet var att jag inte slutade leva som jag gjorde när jag fick ut 25,000 tusen och hade boende kostnader på 2000:- Nu hade jag boende kostnad på 9000:- och en lön ut på kanske 12-14.000:- men i och med att jag hade sparade pengar och att det var en övergående fas så levde jag vidare som förr!

tyvärr så uppmärksammade jag väl inte detta förens senare när sparkontot var tömt.

Men återigen det ni får se på TV stämmer inte! I vårat fall så hade vi ett sparande vi hade pengar på banken etc. vi hade inte speciellt mycket lån, så det ni baserar era funderingar på kring vår ekonomiska upplärningar hemifrån stämmer inte!