onsdag 14 november 2007

Min ilska!

Hej alla,

det här är egentligen ett svar till en kommentar i mitt förra inlägg men jag väljer att skriva den som ett inlägg!

Du har helt rätt jag kokar av ilska! Men utav olika orsaker! Jag kokar inte längre av ilska kring det som Meter film och TV3 gjorde! Jag har precis som du säger släppt det! Faktum är att jag ibland faktiskt tycker att shit det var ju riktigt bra att vi var med i programmet! Det är också orsaken till varför jag inte har skrivit lika flitigt här på forumet!

MEN det var absolut inte programmet i sig som hjälpte oss! Utan det var förnedringen när vi fick se programmet och den styrkan som växte inom oss att vi ska fan visa dom!

Det som jag kokar av ilska över är att Media, TV, tidningar etc. kan skriva om dig, mig om vem som helst i stort sett hur som helst och publicera halv sanningar eller i vissa fall rena lögner som faktiskt skadar människor utan att dom ens blinkar!

Jag kokar av ilska att vi människor föredrar att titta på ett TV program som hånar en person som har en dröm och råkade sjunga en ton fel för dom var nervösa, eller att vi sitter och skrattar åt någon som väger 20 kilo mer än oss medans vi mosar i oss en chipspåse! Det kanske är du som är där nästa gång när du tycker att du har tömt alla dina möjligheter till hjälp och gör ett sista desperat försök att lösa problemet!

Jag kokar av ilska att vi går förbi medmänniskor på gatan och tittar bort medans någon sparkar på dom! Jag kokar av ilska att människor dömer andra innan dom ens känner personen eller egentligen vet sanningen om personen.

Jag kokar av ilska att vi människor är på väg mot ett samhälle utan något som helst respekt för varandra.

Jag är absolut ingen duvunge och jag har nog gjort min beskärda del här i livet! Men om det är något jag har lärt mig av det här programmet och av media så är det att i jakten på tittarsiffror och pengar så finns det inget som heter vett och ettiket eller respekt för den personliga individen!

Och när dina barn har lärt sig det tillräckligt många gånger genom att titta på den här skiten så för dom det vidare ytterligare ett steg!

Säg mig hur tror du vårat samhälle kommer att se ut om 50 år om det första man lär sig genom media som är vår absolut största budspridare är att det är helt okay att spotta och håna och skratta åt andra människor bara för dom inte är lika lyckade som dig, eller för att dom är mer lyckade än dig!

Så jag hoppas att ni förstår mig bättre nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, har inte kollat det här programmet förut, har ingen tv nämligen... men blev ganska nyfiken när jag läste om det, så då hittade jag det på tv3 s hemsida, och nu har jag sett några av dem. Jag tycket väl det är ganska lärorikt att se på, jag märker ju att jag tex inte kollar min inkomster/utgifter regelbundet. Nu har jag ju inga lån, och betalar nästan aldrig med kort ens..

Jag har fått en känsla av att de här snubbarna från programmet, nog kan en del om ekonomi, men de här de anlitar för värdering, besiktning, bokföring, det är väl firmor de inte har erfarenhet av att anlita tidigare, och då kan det ju gå galet... Det är väl så att det finns mögel i alla krypgrunder, under olika väderförhållanden, jag skulle oxå bli förbannad om det inte alls behövde saneras, och mina grejor sålts för en spottstyver, Jag kan ju köpa att ni inte får uttala er innan programmet sänts, men inte heller efteråt? det verkar ju helgalet.

NI som deltagit verkar ju få en massa dumma kommentarer, det tycker jag är fult, jag vill mera tacka er för att ni vill dela med er av era liv, inom något som alla berörs av, däremot alla möjliga andra program som big brother och sådana,de är ju helt meningslösa för de 99% av befolkningen som inte vill bli kända till vilket som helst pris...

Anonym sa...

Efter allt som kom fram efter förra omgången av lyxfällan så har man stramat till programmen. Det är inte lika mycket kraftfulla lögner i stil med "men du har ju överlevt på att stjäla från staten" utan man har en mer realistisk och undervisande touch numer-

Anonym sa...

Hej.
Tror fortfarande inte på allt som visas på lyxfällan och tror att det är relativt vinklat.,
Men ändå så finns det en orsak till att dom söker tll programmet, en ekonomisk orsak.
Förstår faktiskt inte vad det finns att säga efteråt,vi alla är medvetna om att det är vinklat.
Det enda som händer är att den som blivit drabbad, håller sitt kändisskap vid liv.
Dom som var med i sista programmet gjorde rätt.
Berättade i media att dom ångrade sig och att det var mycket som inte stämde.
Dom flesta läser det och tycker att det är åt h-vete, sen får dom vara i fred å leva det liv dom vill.
Att gå till ytterligheter som mamman till Jenny gjort, gör det hela till ett skämt.

Mona Olsson