fredag 31 augusti 2007

Förbannade jävla tystnadsplikt!

Har äntligen kommit hem efter att vart borta sen i torsdags på ett partner möte! Jag hade den grymma förmånen att få hålla en säljutbildning på en av våra partners möten.

Måste säga att det var otroligt roligt kände mig lite som vår vän Charlie säkert känner sig när han står och predikar! Skillnaden är väl att jag faktiskt lever som jag lär vad det gäller försäljning i alla fall!

Så varför min drastiska titel då! Jo den maktlöshet som jag känner över att vi var så jävla korkade och naiva som skrev på vår tystnadsplikt är just nu större än ilskan över att vi var med i lyxfällan.

Jag har slitit hårt i över 7 år inom den branschen som jag arbetar i för att skaffa mig ett gott rykte och anses nog som en riktigt duktig person inom mitt område! Men för vissa människor så anses jag numera som ett skämt! Allt tack vara ett program som inte ens visar sanningen! Och jag kan inte berätta hur det verkligen låg till.

TV3, meter film förstår ni vad ni gör mot människor med den här typen av avtal! Var inte så jävla fega låt oss i alla fall berätta om våra liv! Vad som har hänt i mitt liv är mitt fattar ni! Ni har tagit en del av mitt liv!

Att ha människor mitt emot mig som frågar och undrar varför och hur det kunde gå så långt! Men inte kunna berätta sanningen för dom. Det är som att sitta i ett fängelse och veta att man är oskyldig!

Jag hoppas att ni är nöjda att det är värt alla pengar som ni håvar in! Att ni sover gott om natten! Jag hoppas att någon gör detta mot er eller era barn så ni får känna hur det känns!

Nä fy fan för media!

Och till er alla som tittar och tror på allt ni ser och samtidigt bildar er en uppfattning om någon ni aldrig har träffat! Jag hoppas att även ni vaknar upp en dag och inser att ni är lika lurade som oss som var med!


Ledsen för alla hårda ord om man jämför med vad jag tidigare har skrivit men jag är bara så trött idag, så hemskt trött önskar jag kunde backa tillbaka och bara göra ogjort!

7 kommentarer:

Anki sa...

Jag är så ledsen för din och alla andra deltagares skull.
Jag hoppas att fler kommer fram och kan yttra sig på ett eller annat sätt.
Jag har liksom du slitit hårt med att bygga upp ett bra rykte inom mitt yrkesområde och det skulle kännas hårt att se att många inte längre tar en på allvar pga ett förljuget tv-program.

Ska se vad jag kan göra åt länkarna.
Har du tips på fler hemsidor, bloggar som skriver om lyxfällan?

Anonym sa...

Frågan är om man kan ta Charlie Söderberg på allvar efter allt som kommit fram om Lyxfällan....Grabben tycks i alla fall inte leva som han lär.

Anonym sa...

Ibland undrar man ”Vart tog Mathias Andersson vägen….?”, han ”som till vardags ägnar sig åt sin mycket framgångsrika bokförings-och redovisningsbyrå som till största delen har artister och skådespelare som klienter”

Mathias är Lyxfällans siffernisse som med hjälp av sin laptop får ordning på alla skulder och räntor. Personligen tycker jag att han gör ett rätt seriöst intryck- han fixar det praktiska sifferarbetet medan Charlie tar ”en runda” för att skaffa sig en överblick och hitta dolda mögelskador, icke färdigställda arbeten mm.

Man följer alltså samma koncept i samtliga avsnitt av Lyxfällan. En monoton speakerröst rapar upp samma mantra: ”Vad Mathias och Charlie kan hjälpa x med är ”att göra upp en månadsbudget, få x att sluta handla på kredit, klippa alla kontokort och samla alla småskulder i ett enda nytt lån…..”

Vill man vara lite elak och travestera skulle man kunna uttrycka det så här: ”Vad Lyxfälledeltagarna skulle kunna hjälpa Meterfilm med är: ”Att göra upp ett ordentligt manuskript, få dem att sluta vinkla, förtiga och manipulera sanningen samt att samla alla smålögner i en enda stor lögn , presentera den för tittarna och invänta reaktionen”

Anki sa...

Syftar du på något speciellt med Charlie menar jag?

Lyxnisse sa...

Hej Erik,

Vad hände med din blogg sida?

Och tack Anki, det var värre igår nu har man skakat av sig lite! Jag kan försöka samla lite info till dig! Än så länge finns väl inte så många negativa sidor! Dem flesta handlar om hur dumma vi är!

Anonym sa...

Hej Niklas
Fick tekniska problem med bloggen- kunde till slut inte logga in. Skall skapa en ny sida- hör av mig när den är klar.
Erik

Anki sa...

Niklas, du kar ett pm från mig på flashback.
/Anki