torsdag 27 september 2007

Bravo Aftonbladet!


Jag har fått lära mig att man ska ge både ris och ros! Nu tänker jag ge ros till någon som inte brukar få det av mig!

Jag läste Aftonbladets artikel om Mattias, och blev faktiskt förvånad! Välskriven och med fakta! Precis den fakta som jag tycker att folk ska få reda på kring ekonomi!

Det kostar att låna pengar! Deras uppställning kring vad sakerna kostade innan och efter krediten var väldigt bra!

Det är ju även kul att Mattias som också framställdes som ganska dum och inkompetent (något som jag vet inte är sant) bevisligen har lyckats att vända skeppet! Jag vet också att Mattias tycker att det delvis är Lyxfällans förtjänst att det gick så bra! Och där har vi samma åsikt! Jag anser också att min delaktighet var bra i den formen att man fick en spark i arslet!

Fast jag undrar ifall man verkligen måste printa ut bilder på en person och sätta upp i butiker med en varnings text för att meddelandet ska gå fram! Jag anser nog att det är förnedring!

Och för att tjata igen, det är det som jag tycker är själva ursprungs problemet med media!

1 kommentar:

Anki sa...

Kul att det gått bra för Mattias. Hoppas det håller i sig i framtiden.
Jag önskar att jag kunnat säga det samma för Jennys räkning.