onsdag 5 september 2007

Kommentarer!

Hur man än gör så kan man inte behaga alla! Och det kanske är tur det! Jag har läst lite runt i forum och även kommenterat viss text på flera ställen! I och med detta så får tydligen vissa för sig att jag är media kåt! Jag kan säga att det är det sista jag är!

Jag verkar också bli beskylld för att skriva i vissa forum enbart för att sprida min blogg! Detta är definitivt inte sant! Det ändå stället som bloggen aktivt har spridits på är på Flashback. Att jag sedan har den som signatur till min profil är väl ganska normalt det har dom flesta som har en egen sida!

Jag tar mig friheten att citera några kommentarer från en blogg som heter Vägen till ett rikare liv - om en tjejs strävan att bli rik skriven av Anna från Norrköping. Sist finner ni mitt svar! Notera att det är inte Anna som har skrivit detta!

..................sa...

Jag följer debatten med intresse! Men det känns lite oklart vad problemet är egentligen, speciellt för Lyxnisse. Först skriver han att han egentligen inte ville vara med i programmet och sen att de hade det ganska bra egentligen och så har han en lista på lyxprylar där det står att de minsann inte sålt en sak sedan 2005.

Visst, Meter tog in någon som gav en felaktig bedömning av felet på huset vilket ju inte var så roligt. Men det hade vem som helst kunnat göra, och i Lyxnisses fall fick det ju inga konsekvenser.

den 28 augusti 2007 08:29

Anonym sa...

tycker mer det verkar som om lyxnisse är mediekåt, han finns ju överallt i forum och bloggar nu
tjej7h

den 28 augusti 2007 08:44

Hej,
Hmm media kåt skulle jag knappast vilja kalla det! Men jag kan förstå lite förvirringen som uppstår kring mitt budskap! Vad jag vill uppnå är att folk ska vakna upp och inse att det folk ser på Tv kanske inte alltid är sant! Och vissa kanske tycker detta är självklart men så många som jag har mött som har trott på precis allt som sas i programmet får mig att bli rädd!

Hur jag ska nå ditt utan att riskera att få grova böter på grund av min tystnadsplikt som jag har skrivit på är svår! Därför kan nog mitt budskap bli diffust! Om jag skulle skapa en blogg som bara handlar om mitt missnöje med programmet så skulle jag ju kunna skriva 5 sidor och sedan var det bra! Men på vilket sätt skulle det väcka debatt! Genom att istället vinkla detta och använda mina erfarenheter och vända mig mot det breda media i samhället som dagligen matar oss med information sann som falsk så inbillade jag mig att jag och andra kan fortsätta diskussionen på just bloggen och hålla den levande! Och just för att försöka visa att jag är seriös så har jag i den mån det går försökt undvika att ha reklam på bloggen.

Men jag vore väl dum om jag inte försökte använda det lilla b-kändis skapp som det medförde att vara med i programmet för att locka folk till debatt och till sidan?

Sen är en sak aldrig bara dålig! Jag tycker det vore fel av mig att inte lyfta fram det som var positivt med programmet! Det fanns ju trots allt en orsak till varför vi sökte till det!

Som någon sa man lär sig oftast mest utav negativa händelser!

Gällande diskussionen om att Meter tog in en kille som gjorde fel i mitt hus så vill jag bara påpeka att det var inte bara mitt hus utan i flera utav programmen! Vilket för mig känns lite läskigt!

Som slutpunkt så behöver det ju inte heller vara jag som har skrivit allt i alla forum bara för det står lyxnisse!

*Slutcitat*

Jag kanske är överkänslig men en orsak till varför jag driver den här bloggen är just för att människor dömer andra så snabbt! Ooch vi dömer folk efter vad vi hört och sett. Vi låter aldrig vår egen uppfattning styra, vi ger oss inte ens tid till det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj har jag hamnat här också (ler). ja du Niklas, verkar som du blivit uppgraderad från B-kändis till riktig folkhjälte, för sen jag var inne och skrev på balansekonomi, där jag drog förhastade slutsatser om ditt inlägg, fast även inräknade andras (som det verkade tillskrevs dig) så har jag fått hatkommentarer på min egen blogg, ja på gränsen till hotbrev, en stalker som förföljer mig med kommentarer mm. Tycker det känns skönt att du kan ta en uppriktig ursäkt och hoppas vår meningskiljaktighet är ur vägen nu,
lycka till nu med blogg, ekonomi o annat
Lena (tjej7h)

Lyxnisse sa...

Hej Lena,

Tråkigt att du har blivit drabbad på det sättet! Men jag har ju själv stött på det tyvärr! Folk har som sagt va alldeles för lät att dra fel slutsats! Men mellan dig och mig så är allt okay! Ingen fara sked! Lycka till själv och återkom gärna med info hur det går för dig! Själv ska vi faktiskt också spara ihop ca 70.000 tills aug nästa år! Varför kommer jag att berätta senare! :-)