söndag 9 september 2007

Nu händer det något!

Så har då Meter Film vaknat till liv, men inte genom att kommentera eller ens försöka försvara sin "heder" öppet i media! Nej istället så använder man den stora makten, lagens långa arm för att tysta och glömma!
Det blir ju så mycket enklare så! Jag misstänker själv att det beror på att det snart börjar sändas nya avsnitt, faktum är att jag tror att det är enbart därför dom har valt att ha en sådan tyst och försiktig attityd innan!

Men nu har man alltså slipat sina knivar och genom sitt uppbåd av jurister så ger man sig på gemene man för att påvisa sin rätt till att tysta andra människor för det är ju det det handlar om!

Att tysta! Det liknar ett välde i andra världar som styrs av en hand! Vi får göra allt mot dig men du får inte göra något mot oss!

När en person skriver på ett avtal att inte berätta vissa saker, och det är omöjligt för den personen att förstå innan vad det kommer innebära eller att den personen har fått felaktig information om hur och på vilket sätt det avtalet gäller kommer att spridas. Borde det inte gå då att få det avtalet ogiltigt!

Om det surfar in någon jurist här så skriv en kommentar eller ett e-mail! Jag är otroligt intresserad av att veta hur långt man får gå innan ett avtal kan ogiltig förklaras!

Jag menar annars borde ju jag kunna skriva ett avtal med en person att han har tystnads plikt om allt som händer en viss dag! Och sen under den dagen så förnedrar jag personen i fråga så mycket som jag kan! Och efteråt så kan personen inte göra något alls åt det för dom har skrivit på ett avtal!

Kan man verkligen göra så!

Eller om man bevisligen har fört fram en osann historia eller felaktig information har man då verkligen rätt att med lagens namn förhindra att sanningen kommer fram!

Jag är faktiskt otroligt tveksam till det! Så har ni någon som helst info kring sådant tveka inte att skriva!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det här börjar anta skepnaden av en ren häxprocess mot Jenny.....jag hoppas verkligen att all information kommer ut på nätet. Det är rena trakasserierna från Meterfilms sida. Det är stor risk för att det kommer att dyka upp nya fall liknande era när de nya avsnitten av Lyxfällan visas- ytterligare personer som gått i (lyx)fällan att skriva på generalfullmakten och lita på skojaren Charlie och Meterfilm.....

Anonym sa...

Jenny måste skrapa ihop några slantar och anlita en jurist, annars kommer det barka åt skogen alldeles.

§36 i Avtalslagen (Handelsrätt) nämner "underlägsen ställning". I sådana fall kan avtalen upphävas.

Tillämpningen däremot är svår.

Som lekman tycker jag absolut att det vore tillämpbart i Jennys fall. Hon är klrt underlägsen, har färre resurser och har varit i beroendeställning till Meter Film.

Men som sgat, en jurist måste titta på allt som hänt.

Anonym sa...

36 § Avtalsvillkor får jämkas eller lämnas utan avseende, om villkoret är oskäligt med hänsyn till avtalets innehåll, omständigheterna vid avtalets tillkomst, senare inträffade förhållanden och omständigheterna i övrigt. Har villkoret sådan betydelse för avtalet att det icke skäligen kan krävas att detta i övrigt skall gälla med oförändrat innehåll, får avtalet jämkas även i annat hänseende eller i sin helhet lämnas utan avseende.
Vid prövning enligt första stycket skall särskild hänsyn tagas till behovet av skydd för den som i egenskap av konsument eller eljest intager en underlägsen ställning i avtalsförhållandet.
Första och andra styckena äga motsvarande tillämpning i fråga om villkor vid annan rättshandling än avtal.
I fråga om jämkning av vissa avtalsvillkor i konsumentförhållanden gäller dessutom 11 § lagen (1994:1512) om avtalsvillkor i konsumentförhållanden. Lag (1994:1513).

Anki sa...

Min förhoppning är att meterfilm ägnat tid och resurser till att klippa i den nya säsongens avsnitt så att dom inte är lika hemska mot deltagarna.

Vet fortfarande inte hur vi ska gå vidare med det nya som kommit fram men något kommer att hända och det väldigt snart.

Det som hänt är en skandal av vida mått och trådarna går hela tiden tillbaka till hur meterfilm framställt Jenny i TV och med det förändrat en livssituation som var jobbig till något helt förfärligt.

Tänk att var du än går eller vem du än pratar med; affärer, banken, skatteverket osv osv så blir du behandlad som mindre begåvad och ej trovärdig för så är du framställd på TV. Tänk att inte kunna prata med någon utan att ha någon annan person med därför att dom inte lyssnar på dig längre.

Tänk att vara 25 och försöka driva ett företag efter att ha blivit framställd som Jenny blev. Tänk att ens försöka få ett vanligt jobb.

Usch jag blir så arg när jag tänker på det att det ger mig ny kraft varje gång.

Det är ju inte så att jag njuter av det här men det måste göras och Jenny kan inte av juridiska skäl göra allt men det är också så att hon blir ju inte trodd.

Har någon konkret hjälp att erbjuda så tar vi emot den. Maila till adressen på hemsidan. lyxfallansanningen@hotmail.com

Anonym sa...

varför använder meterfilm en generalfullmakt och inte en vanlig fullmakt? det undra jag.

Anonym sa...

Har kollat en del avsnitt av lyxfällan. Tyckte väl det var märkligt i en del avsnitt. Nu fick jag bevis för det.
Ha en bra kväll
MVH Godtimes

Anonym sa...

Har läst Lennart svar till dig på Balansekonomis forum......tycker han har svårt att förklara Balansekonomis dubbla roller i Lyxfällan- å ena sidan verka för en slags folkupplysning och andra sidan marknadsföra sig själva. Jag tycker att han mest svamlar och svänger sig

Anki sa...

Tack pipopp.
Den karamellan tål att suga på.
Kändes som om det skulle kunna vara ngt användbart.

Anonym sa...

Verkar som att mardrömmen börjar för nya deltagare nu: http://sandrish.bloggagratis.se/2007/09/03/259084-lyxfallan/