torsdag 13 september 2007

Man börjar ju undra!

Nu ska ni får höra! Jag har fått en del mail och även fått höra en del person till person efter jag startade den här bloggen! Och ja lite innan också efter programmet!

Idol allas vårat älskade idol! Går nu på tv4 jag har alltid undrat dum som jag är hur sjutton vissa människor kan gå in där och ställa sig när dom sjunger så illa!

Fick höra idag att man går igenom flera andra jury steg innan man ens kommer till dom "kända" jury medlemmarna! Och vissa blir alltså skickade in till dom "kända" för att det ska bli extra bra tv så vi kan sitta och gotta oss och skratta åt idioterna!

Fan jag tycker det är hemskt att vi som TV- tittare ställer upp på det här! Att vi låter TV vanhedra andra människor bara för att vi ska ha något att skratta åt! Tänk om det är ditt barn som sitter där i TV och alla dina vänner skrattar åt henne eller honom!

Fick ett annat mail! det kan jag dock inte bekräfta! Men avsändaren hävdade att hon var delaktig i en inspelning av Du är vad du äter på TV3, enligt hennes utsago så hade hon inte klarat av det målet som hade satts upp!

Så vad gjorde man! Jo satte på en korsett och svarta kläder! Och när det kom till bilden med vågen så ställde man helt enkelt en annan person på den och visade bara fötterna!

Låter som ett program till på TV3 som jag känner till! Kan som sagt va inte bekräfta eller garantera att uppgifterna är sanna! Men i mina öron så låter det inte osannolikt!

34 kommentarer:

Anki sa...

Angående du är vad du äter så funderar jag över en sak och det är;

Hur mycket skit stoppar produktionsbolaget in i deras kylskåp och andra skåp, har noterat att det är väldigt mycket som är oöppnat när dom slänger bort det.

Det här med idol som du berättar förvånar mig inte alls.

Ska bli intressant att se kommentarerna runt lyxfällan när det startar upp igen :)

Och jag undrar också Vart tog Mattias vägen?

Inte ett ord, inte en bild ingenting.

Anonym sa...

Hej Lyxnisse med familj!
Mycket intressant blogg.
Jag följer inte Idol, eftersom det är förnedringstv på hög nivå. Jag blir bara ledsen.
Nu har jag läst din blogg (har suttit och läst allt från början *trött i ögonen*).
Jag blir inte förvånad över hur Meterfilm har vinklat allt helt uppåt väggarna vad det verkar :(
Men jag blir förbannad, ni som ställde upp från början gav er in i detta för att få ordning på ekonomin. Istället blev ni förnedrade och av vissa människor bespottade. Så vidrigt!
Bra att du skriver er sanning här!
Vad gäller balansekonomi/pengakoll så verkar det handla om pyramidspel, som många andra varit inne på.
Oj, vad avundsjuk jag blir på er! Ni kan spara så mycket varje månad :0) jag och min man sitter och pular in max 2000 kr/månaden till vårt sparkonto. Ska vi be Charlie om hjälp tro? *hehehahaha*

Jag tror säkert att det går lika sjukt till i programmet "Du är vad du äter". Som Anki frågade sig : Hur mkt skit stoppar produktonsbolaget in i deras kylskåp?
Ska jag dessutom vara lite småelak, och det kan jag vara så måste jag säga : Jag och många med mig tycker att Fru Skipper ser mycket äldre ut än vad hon är. Hon är dessutom inte någon sylfid själv *fniss*.

Tack för en mycket intressant blogg!
Lycka till med sparandet inför bröllopet!
Vi gifte oss för 1 år sedan, betalar fortfarande av på det *rodnar*.
Charlie skulle förnedra mig totalt om jag var med i lyxfällan. Modigt att ställa upp!
Vad gäller din stavning. Strunt i kommentarerna, huvudsaken är att du skriver och det gör du bra.

Lyxnisse sa...

Hej Mia,

Tack för ditt långa och trevliga inlägg! Om man tittar på dom avsnitten som har spelats in av lyxfällan så ser man ju att majoriteten av dom som är med har en ekonomi över medel snittet! klart att det blir ganska enkelt då att fixa problem! Å andra sidan så säger jag inget om det eftersom programmet heter lyxfällan och inte fattigfällan! Själv tycker jag dock att ett program som fattigfällan skulle vara intressant! Att visa hur folk som har det kärvt klarar sin ekonomi med olika tips och trick och sedan belöna dom som lyckats bäst där!

Grattis till bröllopet också! Och du det är inget att skämmas för att man har lånat till något sådant!

Anonym sa...

Här är numret till Charlies mobil 0731-812680 i fall någon skulle vilja prata direkt med honom.....

Anonym sa...

Verkar som att det är problem med stavningen överlag inom Balansekonomi, eller hette det Balansekonimi? Sök på telefonnumret på hitta.se och ni kan också börja undra. Eller är det ett annat företag?

Anonym sa...

Nej- det är samma företag. Jag har en misstanke om att en (eller möjligtvis fler) bland företrädarna för detta suspekta företag är dyslektiker. Alternativt kan det handla om slarv. Man har sett exempel på liknande felstavningar på deras hemsida fler gånger.

Anonym sa...

Hippsomhapp kanske företaget skulle kunna ha i andra namn eller kanske Barapengarnakommerinpåvåratkonto. Resten verkar kvitta(kvitto?). Skulle se ut: Balansekonomi Hippsomhapp, Barapengarnakommerinpåvåratkonto. Låter det bra?
I och O ligger bredvid varandra på tangentbordet. Slarv som vanligt antar jag. Hur är det med resten? Slarvigt? Åtminstone jag börjar undra.
//Svea

Anonym sa...

När jag ändå är kreativ. Vad tror ni om No Fix? Lite coolt som No Fear? Funkar det? =)
Kanske måste vara ett sammansatt ord NoFix. Coolt, skulle dra kunder tror jag.
//Svea

Anonym sa...

kan inte låta bli att saxa detta från dagens debatt på Balansekonomis forum. Snacka om svammel och hjärntvätt från balansekonomis sida (här företrädd av Olle)

Olle:

1. Många av oss har en ekonomi som ser ut så här:
- Först betalar man sina räkningar
- Sedan köper man det man behöver
- Sedan köper man det man vill ha
- Sedan spenderar man lite här och där
- Om det mot all förmodan blir något över så kan man tänka sig att spara

2. Rekommendationen är att du gör precis tvärt om:
- Första dagen lönen kommer så sätter du undan så mycket pengar som du
vill samla på ditt investeringskonto
- Sedan betalar du dina räkningar
- Sedan köper du det du verkligen behöver
- Sedan njuter du av eventuellt överskott till nöjen och sånt du vill ha
________________________________________
Hälsningar BalansOlle
Låt pengarna jobba åt dig

Siw55:

Men snälla Olle.........hur tror du det skulle fungera för en som lever på marginalen eller i närheten av den? det koncept du föreslår förutsätter att det finns ett slags "överkonsumtionsutrymme" i familjens ekonomi som man idag använder till att konsumera.
För familjer där ekonomin är kärv och där man inte lägger ett öre på "lyxkonsumtion" fungerar inte din modell. Man har det svårt nog att få det att gå ihop ändå.
I de flesta av programmen i Lyxfällan har det ju inte handlat om en egentlig brist på pengar hos deltagarna- de har "bara" tappat kontrollen över ekonomin. När man väl styrt upp den, finns det plötsligt kanske pengar över till annat.
För många i Sverige är det inte så- man har knappa ekonomiska resurser och inget utrymme för vare sig sparande eller investeringar.

Olle:

Det finns två sätt minst.
Som jag ser det är knepet en kompensation för brist på disciplin.
Att sätta inspierande mål är ett annat mer kraftfull sätt.
Se till att ta reda på hur du verkligen vill ha det, bestäm dig för att ta dig dit. Ja gör det till ett absolut måste mål.
Och måstet skall vara så starkt positivt så det överträffar behovet att konsumera. Konkret när du står i butiken och vill köpa ett par snygga skor till, påminner du dig.
Behöver verkligen ett par skor just nu eller vill jag verkligen nå mitt mål som kanske är att spara till (tex) en sommarstuga?

Siw55:

Olle.....det där var väl ingen kommentar på mitt inlägg? Det finns massor av människor i Sverige vars knappa ekonomi inte beror på bristande disciplin, utan snarare på bristande ekonomiska resurser. I den verkligheten är det inte valet mellan ett par nya skor (som man kanske behöver för att de gamla är utslitna) och en sommarstuga som gäller- utan förmågan att överleva.
Erkänn att det finns ett A och ett B- lag när det gäller ekonomiska resurser i vårt land. Det tycks vara till A-laget Balansekonomis råd vänder sig- är så inte fallet så är dina uttalanden antingen cyniska eller bara svammel

Olle:

Hej Siw55, det handlar om attityden till pengar.
Om man är i attityden brist till pengar så har man inte pengar och kanske inte ens kan se hur man kan skaffa sig mer pengar. Ja då sitter man fast. Inte roligt.
Då kan man ta hjälp att skifta sina attityder.
Ett sätt är att börja med ett blankt ark papper.... och ställa sig frågan om jag börjar på nytt hur skulle jag kunna göra då?
Massor, om du tar dig själv på allvar kan du ändra allt! Det tar bara kortare eller längre tid.
Jag menar alltså att fattiga såväl som rika har kraften att skapa sitt liv precis som de vill ha det. Härligt eller hur?
Men det kan vara svårt att se när man skyller på att man inte har några pengar just nu.... eller att bilen gått sönder och man inte har pengar att betala reparationen för... osv.
När man tagit ansvar för sin egen ekonomi, som ett JAG AB, då ser man till att det går ihop varje månad. Annars får man gå i konkurs.
________________________________________
Hälsningar BalansOlle

Anonym sa...

Kan inte låta bli att kommentera mitt föregående inlägg........Balansekonomi rapar upp samma mantra och inlärda fraser oavsett vad debatten handlar om- en slags kombination av politiker och pastor. Aldrig direkta svar på direkta frågor, bara svammel...

Det hela är rent sekteristiskt, det är tydligt att stackars Balans-Olle är fullständigt hjärntvättad. Vore roligt att höra vad ni andra tycker

Anki sa...

Jag tycker Olles utlägg är cyniska och ett hån mot många människor som varje dag och månad kämpar för att få mat på bordet.

Det finns många som råkat illa ut av skojare, skilsmässor sjukdom etc och det spelar ingen roll vad man har för attityd till pengar när man knappt tar sig ur sängen.

Jag ska nämna för min granne att anledningen till att hon inte kan spara beror på hennes attityd och inte det faktum att hon försörjer 3 personer på en dålig lön.

Om min granne skulle resonera enligt Olles förslag t ex enligt föjande:
Hmm den här månaden ska jag spara 4000: Sen betalar jag hyran och sedan struntar jag och mina barn i att äta och betala andra räkningar.
Det är alldeles för många i Sverige som har det så för att några sprättar ska komma och säga att det handlar om attityd.

Anonym sa...

Ytterligare lite från Balansekonomis forum:
Här är en Google-länk som visar sökning på "Bridge investment"- en investeringspyramid som Balansekonomi rekommenderar

http://www.google.se/search?hl=sv&q=bridge+group&meta=

Siw 55:

Om jag fattat det rätt så är denna investeringsklubb något som Balansekonomis vd Lennart Göthe pushar för. Rätta mig om jag har fel... Det kanske handlar om provisioner? Hela klubben verkar ju vara ett pyramidspel

Anki sa...

Pyramid ellet nätverksföretag eller mlm spelar ingen roll. Jag har studerat den typen av företag rätt ingående och blivit inviterad till många av dem.
Det som skrämmer mig med dessa typer av företag är att man har tagit en ide som i dess rätta utformning finns inga förlorare, dock finns det dom som vinner mer eller mindre, och gjort det till rena ockerverksamheterna. Våra vänner på balansekonomi har ju ett känt förflutet i några av dessa företag och dom har förstått att dom som är i toppen är dom stora vinnarna.
Nu har jag inte tittat på bridgekonceptet och vet ärligt talat inte om jag orkar bekymra mig om det just nu.
Tycker bara att driver man ett företag som Balansekonomi (rättstavat)och figurerar i TV som ekonomisk expert så borde man hålla fingrarna borta från den typen av verksamhet den har fått alldeles för dålig klang i folks öron för att det ska verka seriöst.

Lyxnisse sa...

Hej alla,

Det är jättekul med diskussioner här inne, men vänligen när ni skriver information så skriv gärna ifall ni kan bekräfta den själva och i så fall hur! Eller om det är ren spekulation eller hörsägen!

Jag vill att det som skrivs här ska tas seriöst av dom som läser sidan! Och då är det bra i fall vi verifierar vilken information vi kan garantera!

Jag tror ni vet vad jag menar!

Jag skulle nämligen själv vilja veta var informationen om att Lennart puschar för Bridge finns! Om så är fallet så anser ju jag att det är en ganska allvarlig varning till att man kanske ska vara lite försiktig med Balansekonomi och dess utbildningar etc.!

Anonym sa...

Niklas
Jag kan bekräfta att Lennart har med Bridge Invemstment Club att göra.
Jag vill inte här på bloggen öppet berätta hur jag vet det- men det är sant

Lyxnisse sa...

Hej Erik,

Tack kan du berätta på vilket sätt han är inblandad?

Anonym sa...

Niklas
Ge mig din mail-adress så mailar jag dig

Anonym sa...

Tycker att "Balansolle" helt saknar en bild av hur ekonomin för väldigt många familjer ser ut.BalansOlle, du kan inte komma med ditt "tyckande" om hur folk som får ut säg 15.000 kr /månaden ska spendera dessa korvören.
En ensamstående mamma med den lönen+ 2 barn att försörja kan omöjligt helt plötsligt säga till sig själv: "Oh vad häftigt, jag tar mig själv på allvar, nu struntar jag i räkningarna! Först sparar jag 6000 till min "drööööm". Sedan betalar jag väl hyran då.Och med lite tur kanske barnen kan få lite spagetti denna månad. Kläder..vad ska vi ha det till? Jag kan ge dem varsin potatissäck att ha på sig till skolan, en extrasäck till vintern.Övriga räkningar struntar jag i, därför att jag väljer att tänka på mig själv som riiiik..jag ska spara, inte betala räkningar och mat." Nä du Olle ponken,så fungerar det inte i verkliga livet.

Jag och min man är bägge högavlönade, vi har inte barn (ännu). Vi äger vår bostad. Men vi lånade till bröllopet. Vi har råd att betala av på detlånet, nu ska vi eventuellt spara mer. Men mkt av min lön går till välgörande ändamål: Fattiga barn i Sverige, jag ger pengar till vänner som lever ensamma med sina barn och har en skruttig lön. Vi har flera fadderbarn, vi reser till länder där hjälp behövs, vi ger hjälp på stället. Du förstår BalansOlle..vissa människor vill dela med sig. Livet blir så mycket rikare om man som oss, delar med sig av det man har.
Så länge vi inte har barn själva fortsätter vi med detta.
Kom inte och säg till människor som SIW55 att hon ska spara först!
Ologiskt,dumstridigt och helt verklighetsfrämmande.
Jag blir så upprörd.
Hyran först om man hyr sin bostad, SÅ är verkligheten.
Förlåt för mitt långa inlägg Nisse,men detta berör mig så illa.
Spara först, betala räkningar sedan!Ja det fungerar för oss som äger vårt boende och inte har många räkningar. Men alla ensamstående mödrar. Denna uppmaning är ett hån mot dem!

Anonym sa...

Niklas
Jag skickar ett utförligt mail så småningom, men tills dess kan jag säga att Lennart skickar ut mail till alla "intressenter" i sin adressbok om investeringar. Jag har själv fått ett mail "av misstag" Bland dessa investeringsmöjligheter finns Bridge. I ett mail nämner han kommande prishöjningar för de olika nivåerna i klubben och påpekar det förmånliga i att anmäla sig innan dessa prishöjningar träder i kraft. Förmodligen är han en av dessa "agenter" som nämns i en artikel om Bridge i Aktiespararna. Du får länken om du går in på Balansekonomis forum- Pengakolls inlägg

Lyxnisse sa...

Hej erik,

min mail är niklas@slarti.nu

Ser fram emot lite mer info!

Lyxnisse sa...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta! BalansOlle är uppenbarligen hjärntvättad som Erik säger!

Han svar till siw55 jag citerar!

"När man tagit ansvar för sin egen ekonomi, som ett JAG AB, då ser man till att det går ihop varje månad. Annars får man gå i konkurs."

DET är ju för fan det hon sagt hela tiden är han trög eller! Det är ju precis det folk i den situationen gör först och främst! Man betalar räkningarna, sen maten , sen kläder till barnen och sen om du har tur något till dig själv!

Nä helt seriöst svammel på högsta nivå!

Anonym sa...

Jag har den senaste tiden skrivit några inlägg på Balansekonomi (ni ser några ovan här). Några gånger har jag ifrågasatt Balansekonomi och deras idéer. det passade tydligen inte hjärntvättade Balans-Olle särskilt bra (karlen kan inte vara riktigt klok...min anm.) I går fick jag detta förtjusande meddelande från fjanten på min meddelanderuta på balansekonomi:

Hej jag hoppas du har det bra.
Jag har läst några av dina inlägg i forumen på senare tid och skulle vilja få kontakt med dig.
Syftet med forumen är att föra stärkande diskussioner om tid och pengar, för att hjälpa varandra till ett rikare liv.
Så jag vill nå ett samförstånd kring detta.
Annars kommer vi behöva ta bort inlägg och användare som använder forumet så att det blir tärande för medlemmarna
Hälsningar Olle

Mina inlägg var väl snarare "tärande" för lille Olle...

Anonym sa...

Charlie har varit och härjat på seminarium i Göteborg den 10 sept. I dagens Göteborgs-Posten finns en helsida med reportage om honom. Man förstår av reportaget att det är samma svammel och mantran som rapas upp inför deltagarna. Meningen med dessa seminarier är ju att man skall lockas att ta nästa steg att anmäla sig till balansekonomiutbildningarna á 17.875 kr. Därför är lockpriset bara 200 kr för seminarierna. Jag citerar nedan en intervju man har gjort från GP med Charlie .

”Jobbar hårt för att slippa arbeta”

Charlie Söderberg lever som han lär och säger att han är en lat person som är beredd att jobba hårt för att slippa arbeta
Han har en bakgrund som fastighetsmäklare, har varit säljare i mediebranschen och gått kurser i personlig utveckling.
Du är 32 år och gift. Hur bor du?
”I ett hyreshus som jag själv äger, På så sätt finansierar jag boendet.
Du lever som lär låter det som?
”Ja, det är en av våra strategier. Vi rekryterar våra handledare bland dem som gått utbildningen i balansekonomi.”
Är det när man går den som man får investeringsråd?
”Ja, och ett av våra mål är att de som lämnat den ska ha en eller flera nya fungerande inkomstströmmar.
Finns det någon hake där ni som företag gynnas?
”Nej, vi tar ingen procent eller så. Det handlar om ett rent communitybyggande, att fortsätta träffas i investeringsklubbar, men man fattar egna beslut. Det är fantastiskt att kunna ha ett gäng människor med olika kompetenser. Jag kan en del fastigheter, en annan om råvaror, och det gäller att hitta det som funkar för en själv.”
Men blir du inte uppbunden?
”Självklart inte. Vi är ingen sekt som säger hur folk skall tänka. Vi tillhandahåller verktygen och man får en coach som säkerställer att man tar sig över de hinder som finns.”
Hur länge har ni hållit på?
”I drygt tre år.”
Har du själv blivit rik?
”Det beror på vad man menar. Jag upplever mig som rik, har möjlighet att göra mycket i livet, att vara ledig hela somrarna, att jobba med välgörenhet och kunna ta ledigt i tre veckor och jobba med tv. Jag har ett bolag som jag själv är ägare i. jag skulle i stort sett kunna lägga ner mitt arbete idag och ta ut samma lön. Men just nu jobbar jag mer än jag någonsin gjort.
Kan du säga hur din väg dit gick?
”Jag vill inte det, inte för att det är hemligt, men risken finns att folk kopierar min plan och jag vill att alla skall hitta sin egen plan.”
Hur började det?
”Min fru Andrea och jag satt på en strand i Karibien för våra sista pengar. Där friade jag och vi bestämde oss för att ett år senare kunna hyra ett slott i tre dagar. Bröllopet blev vårt första investeringsobjekt.”
Min kommentar: Hur kan ett bröllop vara ett investeringsobjekt? I Balansekonomis terminologi är det inte det i alla fall….

Anonym sa...

Lite information jag hittat om BalansOlle

Olle Leckne Civilingenjör
Yrkesverksam ca 21 år. Målinriktad med glimt i ögat. Flerårig erfarenhet av att leda och utveckla tillväxtföretag i Sverige och Asien. Lång erfarenhet inom IT och Telekom. Som coach uppskattas han främst för sin förmåga att stödja ledare i att utveckla coachande ledarskap och samtidigt klara av det operativa. Olle är en av få coacher som har egen operativ erfarenhet av coachande ledarskap (som VD). Medlem i ICF.

Leckne & Partners arbetar med ett flertal associerade coacher och konsulter samt
samarbetande företag

Inlägg på Aktiespararnas sida:

När ta-tag-i-ditt-liv-känslan sätter in

Visst är det lite underligt. Efter en lång och ledig sommar smyger sig alltid den där känslan på. Känslan av att vilja se om sitt hus och bli en ”duktig” människa. Jag ska träna mer, spara mer, träffa mina vänner mer och inte köpa lika många par skor. Och likt ett brev på posten har samma känsla infunnit sig även i år. Nu ska jag ta tag i mitt liv!
Frågan är bara var jag ska börja? Ett tips av en erfarenhet jag gjorde förra året var att så snart semestern var över ta tag i min ekonomi. Sommaren har en tendens att föra med sig spenderbyxorna när den drar in i början av maj. Trots att många av er säkert jobbar hela sommaren känner ni nog igen känslan av att pengarna bara rinner iväg. Sommaren är en tid då man vill unna sig det lilla extra, men om inte ekonomin är i ordning kan man inte unna sig något extra, varken nu eller senare. Om du vill ha en trevlig semester även nästa sommar är det nog läge att se över privatekonomin och budgeten redan nu.
Sedan förra sommaren har Stockholmsbörsen haft en mycket fin utveckling. I skrivande stund har den stigit med ungefär 40 procent på ett år. Det innebär att du skulle haft 14 000 kronor om du satt undan 10 000 kronor i fjol. Med ”ränta på ränta”-effekten kan vi räkna ut att du på bara ett par års sikt är uppe i belopp som du kanske inte ens vågade drömma om, den där dagen då du tänkte att du skulle ta tag i ditt liv.
Kontentan är att om man bara har rätt kunskap eller viljan att lära sig, är det inte så svårt att sätta sig in i sin ekonomi och till och med göra en riktigt bra affär på kuppen. Glöm inte att följa Unga Aktiesparares gyllene regler när du investerar, du hittar dem på vår webbsajt. De är extra värdefulla om du känner dig lite osäker.
Under det kommande året kommer du att kunna träffa massor av engagerade ungdomar inom Unga Aktiesparare. Alla som engagerar sig ideellt i förbundet kommer att få möjlighet att utbilda sig vidare och på djupet. UA har tagit fram något vi kallar ”UA-akademin”. Det är en speciell utbildningssatsning som kommer att lanseras på den årliga kick-offen för våra aktiva. Vi och alla våra aktivt engagerade ska helt enkelt alltid vara bäst på aktier och sparande för unga. Håll utkik på webben for att läsa mer om vad som komma skall!
Ha nu en riktigt skön höst och spara klokt!

Olle Leckne
lämnar Framfab

2000-11-21
Olle Leckne lämnar sin post som VD i Framfab Innovation. Han sa upp sig i onsdags på grund av missnöje med att Framfab har beslutat att inte skjuta till mer kapital till verksamheten.

Lyxnisse sa...

För övrigt så är Charlie inte gift längre! Konstigt va? Någon kanske upptäckte den sanna personen!

Anonym sa...

Erik: Jag läste också artikeln i GP i morse och höll på att ramla av stolen när jag läste följande:
”Hur gör du för att slippa alla små problem? Jo, du skaffar dig ett större”, säger Charlie. Ibland säger personer att det är knöligt att föra kassabok. Då ger jag dem rådet att öppna en redovisningsbyråsäger Charlie Söderberg…..
Vad skall man säga om det? Är han lika tokig som BalansOlle?

Anonym sa...

Niklas: Charlie pekade väl en gång för mycket med hela handen åt Andrea....

Anonym sa...

Hur vet ni att Charlie inte är gift längre? Enligt Ratsite är han gift. Loggade in och kollade precis.

Lyxnisse sa...

Hej anonym,

Det är mycket möjligt att han och Andrea har gått samman igen! Men när vi spelade in 2006 så hade han och Andrea precis separerat och skulle skilja sig!

Han har också på nästan samtliga bilder ringen runt halsen i en kedja! Sen spelar väl inte det så stor roll vilken status hans förhållande är i! Jag reagerade mest för att i intervjun i GP så nämnde dom att han var gift men han kommenterade inte ens den biten!

Anonym sa...

Självklart spelar det inte så stor roll. Jag var nog mest nyfiken. Tack för en bra sida förresten.

Lyxnisse sa...

Hej igen,

Tack själv för att du läser den! Kul att du också gillar den!

Anonym sa...

I cοuldn't refrain from commenting. Perfectly written!

my website - wiki.nida.ac.th
My page > http://matap.dmae.upm.es/

Anonym sa...

I smoκеd foг Thіrty four years and соuldn't be happier with my Greensmoke. I pay my smoking the same day I got my starter kit. It is much cheaper than cigarettes are extremely! The cigarettes marl tastes as being a cigarette! If you use discount code disc05-9037 it can save you 5% or if you invest $100 or more use disc10-9037 and save 10%! You won't beсome sοггy.
Εnjoу.

Feel fгee to surf to mу ωeb site - green smoke coupon codes

Anonym sa...

Hi there! Ѕomeone іn my Myspace gгoup shаred this websіte with us so Ι camе to give it a look.

I'm definitely loving the information. I'm bookmarκing and will
be tωeeting this to my followers! Wonderful blog and superb ԁеsign and style.


Feel free to surf to my sitе: Http://Www.Prweb.Com/Releases/Silkn/Sensepilreview/Prweb10193901.Htm