torsdag 6 september 2007

Sålt eller inte sålt!



Först vill jag börja med att säga att mitt förra inlägg inte var skrivet för att hänga ut någon, men eftersom jag redan hade skrivit en bra text så ville jag få med allt! Jag tycker det slutade bra dock!
Jag håller just nu på och säljer min motorcykel! Ja inte den ni såg i programmet utan den jag köpte tidigare i år! Den som sågs i TV sålde jag i maj i år precis innan årets säsong började och köpte en billigare motorcykel både i försäkring och kostnad! Jag fick 72.000:- för min gamla som såldes i TV för 90.000:- hade vart trevligt att ha dom pengarna!

I alla fall jag skulle åka och visa hojen (som jag har nu) och stannade till utanför deras hus! Ut kommer en tjej i typ samma ålder som mig och utbrister, men shit det var ju du från lyxfällan. Så du köpte en ny hoj trots att dom sålde din!

Lite svårt att förklara eftersom jag inte kan avslöja detaljer om programmet! Det tråkiga är ju att det låter som man ursäktar sig eller ljuger när man säger nej jag sålde den nyss! Svaret blir lätt då att ja men jag såg ju att den såldes i TV!

Jaja nog om det! Är det någon som vill köpa en riktigt fin Kawasaki er6F 2006 med ABS så hör av Er. Jag och Sanna ska nämligen gifta oss så vi håller på och sparar pengar för fullt eftersom vi har beslutat att inte låna till bröllopet! Ca 70.000:- ska fram plus pengar till bröllopsresa! Vi har bestämt att vi inte ska ta av dom sparade pengarna som vi har idag heller. Och vi ska fortsätta att spara lika mycket som tidigare till annat!

Så det här blir en utmaning! tanken är att pengarna ska finna till aug 2008 så det gäller att ligga i! För att lyckas så ska det nu rensas ordentligt i huset! Cykeln ska bort, hemmabio och projektor ska bort kanske en av TV apparaterna en video kamera och massa annat.

Vi har ju även byggt klart altanen i år vilket ju har kostat en hel del pengar men nu börjar det att ta form!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Niklas- verkligen roligt att höra. Håll oss informerade om fortsättningen.

Admin sa...

Grattis till det stundande bröllopet! Utmärkt beslut att inte låna till bröllopet, det här kommer ni säkert klara ändå. Hoppas du får sakerna sålda.

Anki sa...

Grattis till kommande bröllop och allt kul.
För Jenny går det som det verkar med enkelbiljett åt helvetet. I den lilla stad hon valt att bo så bedrivs det just nu vad som skulle kunna kallas en häxprocess mot henne. Jag har samlat väldigt mycket material och när Jenny valt hur hon ska hantera situtationen, det finns några alternativ. Så kommer jag att publicera det hela.
Och du lyxnisse jag har fått lite intressanta papper det vore angeläget att veta om du också fått det. Du har ju både mailadress och telefon till mig så du får gärna höra av dig.

Anonym sa...

Anki- beklagar verkligen att saker och ting utvecklat sig som det gjort... hoppas att allt löser sig till slut. Jag gör vad jag kan för att sprida din info runt till folk.

Anonym sa...

Niklas, spännande och rolig framtid!

Det är faktiskt extra roligt när man kämpar lite extra för en sådan viktig sak. Jag menar, det blir ju allt annat än slentrian ... :-)


Anki, jag har läst din sida. Jag oroar mig. Hoppas att tar sig en bättre vändning snart.

Lyxnisse sa...

Hej Anki,

Jag har mailat dig! Jag tycker det låter hemskt! Blev riktigt upprörd vilken du kanske kan se på mitt inlägg idag!