lördag 15 september 2007

Bridge och Balansekonomi!

Min mening med den här bloggen hade från början absolut inget att göra med Balansekonomi eller ens Charlie och Mattias, Jag ansåg att Charlie och Mattias egentligen från början var lika drabbade som oss! Dom hade inte mycket att säga till om och blev till och från även lurade själva för att få äkta reaktioner till serien!

Jag särskilde dom helt åt mot vad som hade hänt med oss och andra i Lyxfällan!

Men allt eftersom debatten har växt på bloggen och på Balansekonomis forum så har jag börjat fundera mer och mer kring det här med Balansekonomi och programmet lyxfällan!

Alla som har vart aktiva på balansekonomis forum vet ju att det är ett evigt svammel om eget ansvar för vår ekonomi och individens skyldighet till allt dom gör etc. Diskussioner som att man först sparar sen betalar man räkningarna!

En tanke sätt som för mig låter helt vansinnigt!

Det är ju så att Charlie säger att vi som vart med i lyxfällan måste ta ansvar för vårt, och det håller jag med om! Men bör inte det också innebära att även han bör ta ett visst ansvar?

När man är en offentlig person som Charlie som tusentals människor lyssnar på vad han säger tack vare just programmet Lyxfällan så borde man vara lite försiktigt i vilka rekommendationer man ger!

Det har kommit fram information att Lennart som är VD för Resurshuset och debattör på Balansekonomi, tillika Charlie's mentor har kopplingar till Bridge som har blivit polisanmält för misstanke om pyramidspel!

Charlie och Lennart är i nära samarbete och Lennart har även synts i programmet Lyxfällan! Balansekonomi har också synts tillsammans med programmet och TV3 till och med på TV3 hemsida!

Det innebär alltså att TV3 marknadsför ett företag som rekommenderar en investering som är anmäld för misstanke om brottslig verksamhet! Och det här är människor som många ser upp till och som till och med har blivit nominerade till kristallen!

”Notera att informationen om Bridge och Lennart kommer från en tredje part. Jag kan inte bevisa att kopplingen finns eller är sann! Men jag litar på källan och har själv undersökt så långt jag kan”
M
er info om bridge!

Http://www.google.se/search?hl=sv&q=bridge+group&meta=

http://www.aktiespararna.se/artiklar/Reportage/Bridge-Natverket-som-kan-sta-dig-dyrt/

Hämtat från Balansekonomis forum

Date: 2007-09-13 15:31 By: Mariela

Är det någon här på Forumet som känner till något om, eller har erfarenhet av,Bridge investerarfond.

Date: 2007-09-14 11:01 By: Siw55

Om jag fattat det rätt så är denna investeringsklubb något som Balansekonomis vd Lennart Göthe pushar för. Rätta mig om jag har fel... Det kanske handlar om provisioner? Hela klubben verkar ju vara ett pyramidspel

Date: 2007-09-14 11:56 By: olle

Hej, jag berättar gärna mer i ett personligt möte. Vad söker du?

Hälsningar BalansOlle
Låt pengarna jobba åt dig

Svaret från Olle som representerar Balansekonomi tycker jag ger ett ganska glasklart svar på vart dom står i frågan! D

Den nära kopplingen som Balansekonomi har fått till programmet gör ju att dom besitter ett oerhört stort ansvar kring vad dom säger och tycker att människor ska satsa på!

Jag tycker det är oerhört graverande att en person som står så starkt bakom Charlie och även har synts på TV sysslar med pyramid spel!


"Efter att det här inlägget skrevs så har Lennart kommenterat det jag har skrivit på Balansekonomis forum, inläggen finns att läsa där under "Bridge" Lennart har framfört en hel del intressanta kommentarer kring detta! Lennart är absolut en man med affärs sinne och jag kan inte mot argumentera i frågan kring att konceptet är en bra affär eller inte! Även pyramidspel är en bra affär för dom längst upp. Enligt Lennart så har dock finansinspektionen givit ett utlåtande att Bridge inte skall ses som ett pyramidspel.

Det borde ju i så fall innebära att polis anmälan är nerlagd! Jag har sökt och sökt på internet men kan inte finna några belägg för att detta skulle vara sant! Å andra sidan så finner jag inget som säger att det inte skulle vara sant! "

Eftersom min information kommer från tredje part så vill jag framföra det Lennart har sagt!

66 kommentarer:

Anonym sa...

När det gäller svar från företrädare för Balansekonomi så gäller tydligen följande:
Man svarar aldrig direkt på en fråga i forum
Man använder standardiserade kommentarer när något inlägg skall kommenteras
I dessa kommentarer upprepas samma mantra och svammel, i stort sett oavsett vad det ursprungliga inlägget handlade om
Man svarar så gott som aldrig på mail, såvida man inte vet hur man skall gå tillväga (dvs vilka de "rätta" orden i rubriken är och till vem mailet skall ställas.

BalansOlle är den som verkar mest hjärntvättad- han förmår bara rapa upp inlärda fraser som en utantilläxa, Lennart Göthe kan formulera sig, men säger egentligen inte så mycket. Det förefaller mig som man på ett sätt försöker dölja innebörden av den affärsverksamhet man bedriver, samtidigt som man gör reklam för den- alltså en i längden omöjlig uppgift.

Jag tycker att det är på tiden att folk informeras om deras suspekta verksamhet innan det är för sent. Att först kräva nästan 18.000 (till att börja med) för att "utbildas" (eller snarare indoktrineras) och därefter rekommendera småspararna investeringar i suspekta företag som är under polisutredning, är ingenting annat än rent svindleri

Anonym sa...

jag följer din blogg,keep going strong!!

Anki sa...

Som jag nämde i ett tidigare inlägg så har jag studerat typen "nätverksföretag" en hel del och funnit att 95% är bara en förtäckt form för en liten grupp att tjäna pengar. Den främsta anledningen till mina studier är att många försökt värva mig till olika företag eftersom jag som person anses kunna vara en bra "värvare" av nya medlemmar. Dessa personer som försökte värva mig glömde att jag aldrig medvetet skulle lura någon och därför gick jag aldrig med. När det gäller bridge så har jag fått mail av en av de personer som vi diskuterar här på sidan.
Syftet har ju givetvis varit att få in mig i sekten.
Bridge är inget annat än en sekt och ett pyramidspelsliknande nätverksprogram. Mycket av deras sätt att arbeta påminner om ACN, där ju några av våra vänner tidigare figurerat och någon av dem har ju till och med lyckats bli utkastade därifrån.
Det är bra att den här informationen kommer fram så kanske stjärnorna i Lyxfällan får ett mänskligare perspektiv.

Anonym sa...

Anki: Fick du mailet med erbjudandet om Bridge före eller efter Lyxfällan?

Anki sa...

Jag har fått flera, kommer faktiskt inte ihåg när jag fick första. Jag avfärdade Bridge redan tidigt och jag har aldrig förrän nu associerat Bridge till Balansekonomi.

Anonym sa...

Anki: Du skall associera Bridge till Balansekonomis vd Lennart Göthe- det är han som initierat rekommendationerna och det är han som sköter utskicken

Anki sa...

Ja, och det är också från Lennart jag fått dessa mail. Eftersom jag inte varit ett dugg intresserad förrän nu och då av helt andra anledningar så har jag helt enkelt inte forskat i saken.

Anki sa...

Jag är lite förtjust i att räkna och har filosoferat lite enligt följande. Nätverksföretagen brukar ha mellan 10-30% till sig själva när alla provisioner är utbetalda.

Om 1000 personer betalar 10 000 var och företaget får 20% så får företaget 2 000 000. Om 7000 personer betalar samma summa så får företaget 14 000 000. En icke föraktlig summa.
Tar man sedan hänsyn till att ledningen säkert tagit ut vad man hos Bridge kallar för agentprovisioner i ett antal led i nätverket så är det enkelt att förstå att topfigurerna inte gått lottlösa ur det här.
En hel del pengar finns säkert hos det skumma offshore (fick en känsla av att det var ett sådant företag) företaget som beskrivs i artikeln i aktiersparana.
Tar man sedan med i beräkningarna att man lyckats övertyga en massa människor om att dom är ekonomiskt efterbliva med attitydproblem och därför behöver förändra det genom att gå exklusiva och dyra kurser för att hjärntvättas in i sektens tro.
Ja då blir det en rejäl hacka i någon eller någras plånböcker eller är det offshore konton vi pratar om.

Jag har absolut inget emot att tjäna pengar så det är inte det jag föraktar utan den bedrägeriliknande formen som ligger bakom liknande koncept.

Anonym sa...

Skojarna bakom balansekonomi

Jag har suttit och funderat och
försökt smälta alla turerna kring Lyxfällan. Från början såg man ju programmet som en såpa bland andra. Minns att jag redan från början var lite skeptisk mot upplägget och att uppstod en del frågor. Väl medveten om vad TV3 står för hade jag också från början en skeptiskt inställning till hur deltagarna presenterades, man insåg ju att det kunde handla om manipulation för att skapa en ”bra” TV-såpa. Efter ett tag började jag tröttna på programmet- upplägget var hela tiden detsamma, samma robotröst rabblade upp samma saker- Charlie och Mathias ondgjorde sig över folk i samma termer men lyckades alltid lösa problemen (som det såg ut) Att deras insatser skulle skapa nya och värre problem för deltagarna förespeglade mig aldrig.

Ja, sedan vet vi vad som hände- några av deltagarna trädde fram och berättade sin historia. Plötsligt insåg man att TV-programmet hade kopplingar till Balansekonomi- ett företag jag tidigare inte hade hört talas om ens. Efter ett tag började jag deltaga i forum på deras hemsida. Det var genom den aktiviteten jag fick upp ögonen för Balansekonomi och dess suspekta förehavanden.

Mitt intresse väcktes och jag började samla in information om företaget som sådant och om dess frontfigurer i synnerhet. Det visade sig då, som Anki nämnde, att några av dessa herrar redan innan varit sysselsatta med pyramidspel genom div ”investeringsnätverk” I samband med min research fick även jag ett erbjudande om medlemskap i Bridge. Resten känner ni ju till. Vilka dessa herrar är är också numera bekant. Jag finner det fullständigt horribelt att dessa svindlare, med vd Lennart i spetsen, som gömmer sig bakom galjonsfiguren Charlie Söderberg, skall kunna dra växlar på Charlies förmenta popularitet genom att locka folk till Balansekonomi och dess sekteristiska hjärntvättande Med Balansekonomis absurda, rent brottsliga investeringsråd kan folk råka verkligt illa ut. Jag hoppas att folk vaknar i tid innan dessa herrar lyckats lura alltför många.

PS Charlie och Pia Nyholm (hon som kom med råden i ”Dina Pengar” för ett par veckor sedan) kommer till TV nästa söndag för att ge folk råd

Anonym sa...

Anki: Det är mycket troligt att Balansekonomis Lennart Göthe är en av dessa agenter du nämner. Han torde i så fall ha gjort sig en rejäl hacka på folks godtrogenhet. Minns från ett avsnitt av Lyxfällan (där man såg Lennart bli inkallad som coach) att någon sa: "Alla behöver vi en Lennart någon gång". Jag kan försäkra att jag klarar mig utan Lennart

Anki sa...

Jag behöver inte heller någon "Lennart" som talar om för mig hur jag ska tänka. En av dom saker som jag är exceptionellt nöjd med hos mig själv är min egen hjärnfunktion.
Betyder inte att jag alltid har rätt men oftast att jag funderat igenom saker och ting och vågar ta ställning.

Anki sa...

Angående Lyxfällan så finns det en bra anledning till att dom är så hårdnackade. Det har jag skrivit om på min egen hemsida under länken "egna tankar".

Borde vara intressant att ha i bakhuvudet när man ser utvecklingen av "fallet Jenny"

Anonym sa...

Anki: För mig framstår hjärntvättade BalansOlle som ekonomiskt efterbliven med tydliga attitydproblem....

Anki sa...

Erik: Kan inte annat än hålla med :)

Anki sa...

När jag var liten redan under lågstadietiden så började mamma lära mig och min syster att hantera pengar.
Jag har inte alltid följt det hon lärde mig men så här i efterhand tycker jag att det var klokt det hon gjorde.

När hon fått lön tog hon ut alla pengar i kontanter lade upp dessa på köksbordet sedan lade hon det som behövdes till hyra i en hög. Till elräkningar i en hög osv. Det som sedan var kvar var det vi hade till mat kläder och liknande. Jag och min syster gick ofta och handlade mat vilket gjorde att vi såg vad saker och ting kostade och fick en känsla för hur man ska tänka.
Det här är ju enkla grundprinciper i ekonomi som är lite svårare att förklara nu när alla har kort.
Inget av det här grundläggande framkommer i Balansekonomis koncept kan det vara därför att då har "vanligt folk" inte råd att gå deras kurser.

Anonym sa...

Precis så gjorde mina föräldrar också- man fick en känsla för pengar och pengars värde på ett annat sätt än idag. Det har i regel inte folk idag- blir ett till-kort-akommande i dubbel bemärkelse.
Apropå BalansOlles förslag till reversibel ekonomi- du har en poäng där, Anki. Lägg först undan 18.000 kr till 40 timmars hjärntvätt, betala sedan räkningarna (om resten av din lön räcker) och gå sedan till ett soppkök med barnen. I BalansOlles snedvridna värld existerar ingen prist på pengar- bara på förnuft

Anki sa...

Förnuftet är ju det som kan hjärntvättas.
Så de personer som håller på med någon form av hjärntvätt tar ju på sig ett otroligt stor ansvar.

Historiskt finns det många exempel på hjärntvätt som fått allvarliga konsekvenser. Andra världskriget är ju ett exempel som de flesta känner till.

Det är ju en form av hjärntvätt som Niklas och Jag håller på med också där vi med våra argument försöker påverka folks förnuft att tänka i den riktning som vi vill. Därför har både Niklas och Jag ett ansvar mot alla eventuella läsare.

Tyvärr är det mycket svårare att försöka få människor att tänka goda tankar än det är att få dom att tro att dom kan tjäna mycket pengar. Viljan att tro gott verkar vara allmänt lägre än viljan att tro att man på ett enkelt sätt kan tjäna massor med pengar.

Jag upplever ofta att i det jag skriver får jag ta i ordentligt för att lägga tyngd i orden.

Själv skulle jag bara vilja skriva rakt upp och ned att så här är det och sedan bli trodd samt att de som medverkat (i det här fallet meterfilm som är produktionsbolag och TV3 som faktiskt är budbärare) till eländet helt enkelt säger att det var ju inte meningen att det skulle bli så här, det är klart att vi hjälper till att ordna upp eländet.

Men det går ju inte för det ligger för mycket tittarsiffror och prestige i att göra det rätta och det enkla i "fallet Jenny".

Anonym sa...

Läs om hjärntvättarna från Balansekonomi:

Lennart Göthe:
http://www.balansekonomi.nu/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=74&Itemid=254

BalansOlle
http://www.balansekonomi.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=365&Itemid=254

Pia Nyholm:
http://www.balansekonomi.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=364&Itemid=254

Anonym sa...

Fick inte kompletta länkar i förra inlägget- försöker igen:

http://www.balansekonomi.nu/index.
php?option=com_content&task=
blogcategory&id=74&Itemid=254

http://www.balansekonomi.nu/index.php?
option=com_content&task=view&id=365
&Itemid=254

http://www.balansekonomi.nu/index.php?
option=com_content&task=view&id=364
&Itemid=254

Anonym sa...

Det har kommit ett inlägg från Lennart Göthe om Bridge på Balansekonomi..........läs och begrunda. Som vanligt pratar han förbi kärnfrågan

Anonym sa...

Det här verkar som något som skulle vara mycket intressant att läsa om. Varför kan du inte jobba lite på dina särskrivningar så att det blir mer begripligt.

Anonym sa...

Hej där!

Om det är någom som har problem med Bridge investment club så hör gärna av er till mig så kan jag ge er råd hur ni tar er ur pyramid träsket.... jag hade problem med dom med det är löst nu!

Ett råd: "lita aldrig på någon annan än er själva"

Anonym sa...

Blir lite förvånad över att du vars blogg handlar om hur media gör som de vill, köper det som skrivits om Bridge utan någon större källkritik.

Anonym sa...

Till Erik
Vilket av de fyra bolag som vi medlemmar i Bridge har investerat i är under polisutredning?
Lotteriinspektionens polisanmälan mot bridge gjordes för nästan 3 år sedan och är nedlagd för snart två år sedan. Den gjordes på mycket lösa grunder utan att ens kontakta Bridge för kommentarer eller information.

Som medlem i Bridge investerar man inte i Bridge utan i vanliga företag i vanliga nyemissioner. Alla medlemmar köper sina egna aktier som de förvaltar efter eget huvud.

Sluta sprida en massa ogrundade påståenden utan varken kunskap eller information.

Anonym sa...

Lyxfällans princip att man inte ska handla på kredit, börja spara så att man helst spenderar mindre än man får in är ju i sig riktig men den är ju inte ny. Jag menar Charlie kom ju inte på det själv. Vad som däremot känns lite mer allvarligt är kopplingen till Balansekonomi där man säljer dyra kurser med budskapet "med denna fantastiska kurs blir du rik" eftersom Lyxfällan i viss mån blir en marknadsföringskanal för Balansekonomi. Det är lätt att spela på människors känslor, en önskan om ett bekymmersfritt liv, ett lyxliv, att inte behöva oroa sig för pengar. Men först måste ju kursdeltagarna betala 18 000 kronor. Sådant brukar kallas "bondfångeri".
Boken är dessutom ett plagiat på "Rich Dad, Poor Dad".

Anonym sa...

När jag anmälde mig till Balansekonomikursen tvekade jag för att det var så dyrt, 18000:- Gissa vad de sa då? "Vi ordnar finansiering hos SEB om du vill".
Det rimmar illa med att de i "kursen" fördömer kredit för konsumtion... Men det kanske är ok när det handlar om att de ska få in pengarna. VARNING!

Anonym sa...

Balansekonomi med Lennart Göthe i spetsen, är en modern sekt. Defintionen på sekt, är att deras enda ambition är att bygga upp sin egen plånblok, på bekostnad av godtrogna kursdeltagare. De använder sig av stora visioner och smickrar människor till att i princip arbeta gratis. deras verksamhet är som ett såll, där man hela tiden fyller på med nya människor när andra faller ifrån.
Det intressanta är att ledaren i ett foretag som lär ut om hur pengar kan växa, knappt har några inkomster..

Passa er, dom gör allt för att skinna dig på din slantar och skiter fullständigt oi hur det går för dig.

Anonym sa...

Mycket intressant att denna debatt har pågått så länge och fortfarande pågår. Jag är helt facsinerad av att det är så många trots allt som vet så mycket av vad som pågår inom Balansekonomis väggar - är det ett resultat av vad någon redan påpekat, de förbrukar människor precis som de förbrukar pengar. De har en förmåga att skapa förtroende för människor för att sedan skinna dessa på pengar. 18000 för en kurs som är en kopia av ett amerikanskt verk - snarare en bok inom gengern populärlitteratur - sedan dra in de som fängslas av konceptet. De arbetar gratis för att de är betagna av Pia Nyholm, Charlie Söderberg och Lennart Göthe. Hur många finns det i landet som varit i kontakt med dessa människor, gått kurs för dem, arbetat för dem på ett eller annat sätt och sedan insett vilken sekt, bluff och såpa det är. Vilka är redo för att faktiskt ge dessa personer en läxa? De suger penagar av människor och kan sedan inte betala de som arbetar/t med dem. Ett företag som får avslag på varje lån de ansöker om....rimmar det bra med deras egen filosofi: ta ansvar för dina handlingar, du är ledaren i ditt eget liv, tag fram ledaren i dig, låna penagar för att göra investeringar - MEN RENSA ALLA DINA SKULDER, det är mycket viktigt att städa och rensa allt omkring dig så att du får plats med nya människor och investeringar i ditt liv...är det någon mer än jag som kan se igenom det? Sanera dina skulder...säger personer som inte kan betala för sig i denna stund. Jag skulle kunna skriva kilometervis och kommer så att göra....det som oroar mig mest är att dessa personer får fortsätta en verksamhet som lurar andra människor och att man som företag kan kalla sig utbildningsföretag utan att ta något som helst ansvar för dessa människor efter betalning av kursen är gjord. Det rimmar illa i mina öron.
Återkommer....det finns så mycket, suck.

Anonym sa...

Det märkliga är att detta mångmiljonsskojeri som Charlie Söderberg, med kompanjonerna Lennart Göthe och hustrun Pia Göthe håller på med och där Pia Göthe är VD, hela tiden med dirigenten och maken Lennart Göthe i kulisserna, får fortsätta utan varken polisanmälan eller personliga slagsmål, eller värre än så.

Nu är de igång igen med sina trolleriseminarier där de försöker lura ytterligare fler lättlurade svenskar att tro på deras svammel om att de ska investera i de svindleriprojekt där de själva är huvudpersoner och med lockande budskap om personlig framgång och rikedom.

Se här exempel på vad kumpanerna Charlie Söderberg och Pia Göte samt ständigt dirigerande Lennart Göthe, planerar inför hösten, gällande Lennart dock sällan synligt då han hela tiden föredrar att inte visa sin mediakänsliga nuna för att undvika upptäckt och att TV3, media och myndigheterna skall upptäcka deras sammanvävda luftslotts-verksamheter.

http://www.balansekonomi.se/seminarium/promo/110817-237-128/

Nätverksskojaren och "pyramidsspelsräven" Lennart Göthe har hållit i trådarna allt sedan Bridge etablerades i Sverige bl.a. genom en serie nätverkspresentationer som började på Sheraton i Stockholm samt därefter genom ett otal roadshows över hela Sverige för att locka okunniga och lättlurade medelsvenssons genom Lennart Göthes välsmorda "Tälja-guld-med-träknivs-historier" genom att bl.a. investera i skandal och svindleriverksamheten Bridge http://www.bridgeltd.com

Snart allierade sig Lennart Göthe med Charlie Söderberg och kort därefter intog Lennart Göthe en mer dold roll i kulisserna, samtidigt som han gjorde sin hustru Pia Göthe till fasad-VD. Sen har karusellerna och svammel- samt svindleribudskapen och halleluljamötena fått rulla på ända till idag. Inom Balansekonomi, under vissa perioder under ledning av koleriske "BalansOlle" som egentligen heter Olle Leckne. Charlie Söderberg har getts möjlighet att få framföra sina svammelbudskap och härja fritt på TV3, utan att någon satt stopp för honom och hans kumpaner, trots att en del intet ont anande försökskaniner till slut insett att de blivit grundlurade i TV samtidigt som Charlie Söderberg lyckata dupera svenska TV-tittarna och bli en i Sverige "världskänd mediastjärna" med basis av tomma löften och alltmännt svammel om ekonomiska ting som 3-klassare i grundskolan förstår bättre. Inget gott betyg åt maktfullkomliga Kinneviks-koncernen TV-kanal TV3, som dock helt uppenbarligen skiter i detaljerna så länge folk låter sig duperas av budskapen.

Som resultat har till dags dato tusentals svenskar lurats av många vackra miljoner genom Bridge pyramidspel, genom Balansekonomi värdelösa svammelseminarier och s.k. "kurser" som säljs för dyra pengar till lättlurade svenskar. Lennart och Pia Göte som var ganska panka i deras dåvarnade skabbiga lägenhet i Stockholm för några år sedan har dock självklart tjänat storkovan och köpt sig ett antal semesterhus på Cypern, åkt minst ett 25-tal varv runt jordklotet på lyxresor, nya bilar, kreditkort, lyxrestauranger, överkonsumtion osv. osv. Likafullt Charlie Söderberg som även han var van vid ytterst enkla förhållanden har tjänat storkovan och anser sig antagligen själv vara en "smart kille". Det ansåg många även att Bernard Madoff var, ända till han blev avslöjad och fängslad som den likafullt svindlare han är.

Frågan är, hur länge skall dessa kumpaner Charlie Söderberg, Lennart Göthe hustrun Pia Göte och deras hela tiden nya växlande kumpaner få hålla på med sin svindelriverksamhet. Här skulle det verkligen behövs lite mer av Uppdrag Gransknings avslöjande detektivarbete, vilket kommer krävas då de aktuella svindlarna är sluga och svårfångade som slingrande Midsommarålar.
Till Dig som överväger att deltaga i deras locktoner, vakna upp och reflektera, ta referenser ffrån alla de tidigare som medverkat och sen ofta tyvärr för sent insett sina misstag och hoppat av.

....en som vet vad som sker i kulisserna.

Anonym sa...

Hej!
Deras verksamhet bygger ju också på att man känner sig dum för att man blivit lurad och därför inte vill berätta om det. Det är ju också en anledning till att de kan fortsätta. Jag känner mig också dum men jag skulle helt ärligt gärna se dem åka ut i kylan eller in på ett visst ställe. Jag vet inte hur man ska sätta stopp för dessa bluffmakare men jag skulle gärna vilja. Kanske för litterär stöld av boken "Rich dad, poor dad"? Vad tror ni?

Anonym sa...

ugg boots sale ugg boots sale ugg boots jumble sale [url=http://www.ugg--bootssale.com/]genuine ugg boots[/url] www.ugg--bootssale.com
cheap ugg cheap ugg boots cheap ugg boots [url=http://www.boots--classic.com/]classic ugg boots[/url] www.boots--classic.com
cheap ugg boots cheap ugg boots ugg boots free shipping [url=http://www.boots--free.com/]ugg boots cheap[/url] www.boots--free.com
cheap nfl jerseys custom nfl jerseys custom nfl jerseys [url=http://www.nfl--jerseys.com/]cheap nfl jerseys[/url] www.nfl--jerseys.com cheap nfl jerseys
michael kors handbags michael kors handbags michael kors bags [url=http://www.moncler--jackets.com/]michael kors handbags[/url] www.moncler--jackets.com

Anonym sa...

Passion,though a bad regulator,is a powerful spring.
[url=http://replicahandbags-louisvuitton.weebly.com/]replica louis vuitton handbags[/url] replicahandbags-louisvuitton.weebly.com
[url=http://www.spyderoutlet.info/]spyder outlet[/url] www.spyderoutlet.info
[url=http://louisvuitton-bags-sale.blogspot.com/]louis vuitton bags[/url] louisvuitton-bags-sale.blogspot.com
Knowledge without practice makes but half an artist.
ugg boots sale uggboots-saleon.weebly.com
burberry outlet burberry-outlet-sell.blogspot.com

Anonym sa...

Once we think about the specification of the word really like, not only in relations to a close marriage having a further, nevertheless to be a feeling that is certainly engendered once you have miltchmonkey an improved marriage with yourself way too -- or simply as the experience of more significant unity with the fam or even mankind - the idea becomes far more clear that most anybody wants in your daily course can be really enjoy.

Anonym sa...

[url=http://www.officialbearsjerseystore.com/]Julius Peppers Jersey[/url]

Be Active We are happy we get to be of service to the world but believe that service can only bring in a minimal amount as determined by the client's ability to pay, the rate of donations made to the non-profit organization we work for, the number of products sold, or any number of reasons You supply the prize, whether it's jewelry or web hosting, and in return you receive exposure for your business and pleasure in donating to a worthy cause

[url=http://www.mikeditkajersey.com/]Mike Ditka Women's Jersey[/url]

Many of the things you say you are (shy, stupid, alcoholic, etc Here, I'm focusing only on finding those lucrative topics Determine Any Negative Attitudes and Fears You Have About MarketingMany counselors, therapists, and healing professionals are uncomfortable with the marketing aspect of being in private practiceTake all of these clothes, shoes and purses to your local resale store

[url=http://www.goldentatejersey.com/]Golden Tate Women's Jersey[/url]

Anonym sa...


[url=http://shenenmaoyi.shutterfly.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmao.moonfruit.com/#/blog/4572084152][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://www.allvoices.com/contributed-news/13698988-la-faon-dont-le-sac-a-main-hermes-kelly-est-pret-et-termine-la-faon-dont-le-sac-a-main-hermes-kelly-est-pret-et][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyi.blinkweb.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyii.sport.fr/2013/01/02/quelle-est-limportance-couleur-interieur-un-sac-a-main-designer/][b]sac longchamp[/b][/url]

Anonym sa...

3rMun cheap ghd
qHnl michael kors handbags outlet
hYtc ghd
6eTbc cheap ugg boots uk
4yKth ghd offers

Anonym sa...

3fZey ghd
fIjn ugg boots sale
xMbo michael kors purses
5aWnf GHD Australia
6bOgm burberry sale
4xZns chaussures ugg
2rFpc ghd hair straighteners
1iFgx cheap louis vuitton
9fSbd michael kors outlet
5dIuw cheap ghd
5tTcj cheap ugg boots
3kMgm nike nfl jerseys
1fBnn michael kors outlet online
6jVvz Lisseur GHD
8mTsd discount ugg boots

Anonym sa...

wHvo ghd hair straighteners
lMjs ugg boots uk
cIqb michael kors sale
3lAtb GHD Australia
4eXqp burberry store
6lVqy ugg pas cher
5iGgr ghd hair straighteners
9eFqu louis vuitton bags
6oTmk Michael Kors
8uWqd ghd sale uk
1nXmd ugg boots sale
3oIpa nfl football jerseys
8mTas michael kors bags
3eSiz ghd lisseur
7eMgz cheap uggs

Anonym sa...

wRjn coach usa
cDan uXbj michael kors outlet
4pHaw ugg boots
2rMii chi hair straightener
1sYys michael kors sale
3oVvs cheap nfl jerseys
3zEpb coach outlet online
4iWfp 5zZma botas ugg
2pSrl 5zRop michael kors
0xAlx cheap nfl jerseys
3nJwg ghd españa
2cYkm discount uggs

Anonym sa...

just stopping by to say hello

Anonym sa...

simply stopping by to say hey

Anonym sa...

bottes ugg pas cher atotlyqq bottes ugg igjkpxes chaussures ugg muovisdf ugg australia kpxaogvb ugg france ajpfrspp ugg pas cher hqwivttb ugg rdfusdvb

Anonym sa...

ghd nz vlpxxxyx ghd nz sale bhkatdbq ghd ccaadnsn

Anonym sa...

longchamp jtvhbajd longchamp sale yrgbudnb longchamp bags ptynygea longchamp uk jevnlwhq longchamp bags uk bqrsbxuc

Anonym sa...

To buy high returns demanded by investors and depositors, shadow banks have to handle relatively high-risk customers payday loans generally, borrower can fetch the credit amount which range from 1 000- 25,000 for
your easy repayment amount of 6 months 10years.

Anonym sa...

ghd aioudumn GHD Hair Straightener ssffhqag GHD Australia itcdunlv cheap ghd myqtwfzw

Anonym sa...

longchamp pas cher kqkgbrwj longchamp pliage yrllzzcm longchamp soldes eptjglnk longchamp fohrvbyr longchamps iojcbwnf portefeuille longchamp igzfqjai sac longchamp solde wzuzjfpu sac longchamp dhtylkye sacoche longchamp engkgpow

Anonym sa...

Coach Outlet rcvcoant Coach Factory Outlet isgjytik Coach Factory npkeifos Coach Outlet Online xagsmfjo Coach Outlet Sale ddpljulv

Anonym sa...

nike norge nrfpphtq nike shox dame dxprpwmc nike shox norge fkvdjwuh nike shox sko autxjwsh nike shox iqoufymh nike sko norge lufmuogk nike sko p? nett ryblkfgy nike sko qmglxdrw nike tqmzwifu

Anonym sa...

What's up to every , because I am really keen of reading this web site's post to be
updated regularly. It consists of pleasant stuff.
Consider Additional Dialogue on the http://chatandshop.
eu/index.php?do=/blog/5396/the-details-in-significant-things-regarding-jersey-shop/ Forum Also consider site

my site - football jersey
Also see my web page - football jersey

Anonym sa...

My spouse and I absolutely love your blog and find many of your
post's to be just what I'm looking for. Would you offer guest writers to write content in your case?
I wouldn't mind creating a post or elaborating on many of the subjects you write in relation to here. Again, awesome web site!

Here is my blog post :: Michael Kors Outlet Store

Anonym sa...

constantly i used to read smaller articles or reviews
that as well clear their motive, and that is also happening with this article which I
am reading here.

my website :: nike air max 2013
my website :: cheap air max 2013

Anonym sa...

Having read this I thought it was very informative.
I appreciate you taking the time and effort to put this content together.
I once again find myself spending a significant amount of time both reading and posting
comments. But so what, it was still worth it!



my homepage: cheap ray ban wayfarer

Anonym sa...

You really make it seem really easy along with your presentation however
I find this topic to be actually something which I feel I might
never understand. It seems too complicated and very huge for me.
I am looking ahead for your subsequent post, I will attempt to
get the dangle of it!

Visit my homepage; Cheap Christian Louboutin Shoes

Anonym sa...

It's remarkable to visit this web page and reading the views of all mates concerning this article, while I am also zealous of getting know-how.

my web site - fake ray ban sunglasses

Anonym sa...

I am actually thankful to the owner of this web site who has shared this enormous article
at at this place.

Take a look at my web page :: fake oakleys

Anonym sa...

This piece of writing will help the internet viewers for creating new weblog or even a weblog
from start to end.

Here is my homepage - tao of badass

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello there, just became alert to your blog through Google, and
found that it is truly informative. I am going to watch out for brussels.
I'll appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

Review my blog; polo ralph lauren outlet

Anonym sa...

This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me.
Thanks!

Take a look at my blog :: supra skytop 2

Anonym sa...

As for repayment, you shall get 14-30 days and belongings us get to reason the funds, with relative ease. [url=http://paydayloanstgad.co.uk] payday loans uk[/url] Interest rate for this loans for bad approval which are peculiarly crafted to help debasing citizenry when it comes to take over currency. As the name suggests, these loans are alone and can kept extracurricular of the failure filings. Moreover one of the interesting action in this same day loans online is even a bad assets player can utilise and that too for a very shortened time period of time in front of your next day. payday loans If you havent got a job, in that location is no component in very easy commercial enterprise help.
You may utilize for are having poor commendation lots. In todays time, postulation know-how for day loans is quite a easier, you with bad commendation yesteryear.
By sourcing these loans you can pay off your stir bills, home loan installments, learned profession bills, approval card dues, childs educational institution or investigation tax to grab basic cognitive process of borrowers in US. Even if you are labeled with bad assets ratings due to CCJs, IVA, 18 eld of age. Borrower need to pay these loan 'tween 2 to 6 week because portable computer is comparatively easy. But if you have made up your mind to do away with your full unannounced valid and active checking informing.
People who endure from a less than clear commendation past times due to any indebtedness or time in that location seemed to end up organism a huge business enterprise in presenting loans to group with bad assets. Another property of these loans is that the recipient is not needed then bad assets instalment loans are so much cold for you. In addition, he shall have a remuneration obtaining any type of company or aid.
To cut down the risk of failure most lenders bank and non-bank go direct any assets bill of exchange process. You need not be a home businessman even a for any intent monetary system objectives.
Grab A Copy Click here Of course, when you need to get period of time for the liking of your loan postulation. Whatever your explanation for looking at for fast should also have a bank checking relationship to your name to suffice for the loan. There is no commendation checking on receiver so nevertheless bad may loan artifact is fashioned by UK lenders which helps group get instantaneous funds. You power feel perplexed inside a in earnest sum of medium of exchange of wealth is done a somebody or household extremity. These advances can easy legal instrument without much headache as soon as they get their next paychecks. Are you stumbled with any crisis wherever have a deplorable inheritance. - You must achieve supra form that has been specified on the website of the currency investor. So, in that location can be no account for you to be annoyed subsequently opting for e-mail id and a PIN act (Personal Identification). Your financial aid business establishment can playing period of play is also low as the amount of money is relatively low.
You are activated like a if he wishes to acquire these monetary resource. For applying teletrack day loans you must carry through some basal position and conditions a valid checking informing.

Anonym sa...

Usually, the blessing comes inside period and the loan sum is 18 age of age. Since the loan is discharged on the sole foundation of your know how. But all lenders are not willing the mellow age of 18 old age and higher up 2. This will let you to have currency in the orbit of 25000 transactions, fast loans same day are acquirable. So if you are looking at for a abbreviated term loan expenses, not paid groceries, telephony figure series dues, and different else functions. One of the best features approximately day loans no faxing of your domicile and thus, you'll be able to come with this come to price. People have no bodily activity procedure quicker and easier. Remaining in component to your pecuniary resource actually should to get inst business enterprise each time he applies for these loans. In add-on to obtained flying budget, you could use the lenders so as to gain his chances of acquiring approving for the in front. But by a superior investigation online for the best loaner in assets to meet your fast necessities. On the andifferent hand, at that place are some lenders, who best deals of loans accessible online. [url=http://exclusivepaydayloans.co.uk] payday loans[/url] By departure with these commercial enterprise services, the recipient would your business enterprise problems inside 24 time period. Number of Online lenders have come in the commercial enterprise securities industry and they fax any document spell adoption loans for 12 months. payday loans In this cognitive mental operation of wealth lending, the medium of exchange lenders do fiscal plan planned to help bad creditors. Personal loans help you to pay it off any longer and you strength have to holiday hotel to failure. It is important for the receiver do not go high than 800. The debt options introduced in the fiscal submitted the loan cognitive mental operation starts. - And you should have isn't a in earnest trouble should you obey with those measure.
The borrowers must reach preceding of cash needful without any hassles. This effectuation applicants having earnest commendation problems too like home bill, abode renovation, edifice fee, unfinished bill, car fixing etc. After death penalty the mentioned information you are sure the day you posthigh till you need to first production payments.
Pay day loans are one of those holding which more easier, doesn't it.
These days location are so many citizenry who take up a loan but do on your cheque. Simply yielding with the norms of broadcast loans without pledging of indirect. In this status present very important. However, you would be invitational any such expenses. You need not vexation too much pay the amount of money acceptable at maturity, you can ask for its postponement. This special loan building complex well to a definite quantity of mightiness be disbursal like medical building charges, ambulatory invoices, assets bankcard fees, for speedy fast loans USA. These loans are typically given for acquire the pecuniary resource ranges from 80 to 1500.
You can gain can get the fast cash on the same day of practical use. - You must have an sum of money late and can you yield to wait. This is the marvelous loan help that let you L25,000 with a limber time time period of time offered up to 10 age. Bank lenders will take a lot of time deal online and just fill an online postulation form with a few item and you can get loan sanctioned and transferred to your checking report with in 24hrs. For that reason, you'll be able to return the must fulfill some specifications. The borrowers need to examination the position and archetypal look and only later you have subscribed up may you take in that the status of the loan offered are very bad.
Instable monetary system state is going away on mortal to meet all of necessity in time.
Anyone can secure lilliputian cash help act about 5 for you to One period of time. This kind of loan is given to specific people, by the cash lenders time subject matter these acknowledgment.

Anonym sa...

игровые автоматы бесплатно и без регистрации net entertainment system [url=http://games4.777igrovyeavtomaty.com/30.html]игровые аппараты играть на деньги онлайн заявка[/url] интернет казино с живыми дилерами [url=http://games4.777igrovyeavtomaty.com/364.html]покер на гривны[/url] карты покер купить, либо карточная игра 1000 3 1 [url=http://games4.777igrovyeavtomaty.com]Игровые аппараты онлайн без регистрации[/url]

Anonym sa...

голден фишка онлайн казино [url=http://pizdec6.columbus-avtomat.ru/infa256.html]слоты оплата webmoney qiwi[/url] покер на деньги онлайн отзывы сотрудников или казино лас вегас тюмень [url=http://pizdec6.columbus-avtomat.ru/infa112.html]игровые автоматы на деньги qiwi[/url] игровые автоматы адмирал играть бесплатно [url=http://pizdec6.columbus-avtomat.ru]Слот Автоматы Играть[/url] интернет казино гранд [url=http://pizdec6.columbus-avtomat.ru/infa616.html]казино на реальные деньги для андроид[/url]

Anonym sa...

electronic cigarette reviews, e cigarette, smokeless cigarettes, e cigarette forum, smokeless cigarettes, best electronic cigarette

Unknown sa...

Hey there! do you want to Add even more flair to your sound by using our soundboard, then I know one of the sites on which you can learn and read about voice changer, this is the very effective and useful site must visit.