onsdag 12 september 2007

Så syns han igen!

Kommer hem från jobbet trött och sliten och vad ser man på bordet! Södra roslagen med en stor dubbelsida med Charlie, rubriken lyder! Så blir du rik!

Det mesta är en upprepning av sådant som man har hört förr! Förutom att det är första gången som jag läser att dom frågar vad han tycker om Aftonbladets skrivelse, och Jennys klagomål!

Charlie är en väldigt smart person på vissa sätt! Jag har läst en del av hans blogg skrivningar och svar i forum och han lämnar alltid öppet för spekulation! Det är aldrig ja eller nej!

Notera att jag har inget personligt mot Charlie förutom att vi inte är bästisar, jag tycker bara det är intressant att fundera lite kring hans svar! I mitt förra inlägg så hade Charlie skrivit att han hade pratat med en av dom PÅSTÅDDA deltagarna som skulle vart med på löpsedeln i Aftonbladet! Han lämnar alltså öppet för att det ju faktiskt kan vara någon annan än mig, Mattias och Jenny som han skulle ha pratat med!

I den här artikeln så frågar man vad Charlie anser om kritiken som har givits mot lyxfällan!

Och jag citerar Charlie i artikeln!

"-Jag kan inte tycka något om det. När man åker runt får man en djup inblick i folks liv och ekonomi. JAG VILL INTE HÄNGA UT HENNE. Jag kan bara önska henne lycka till. Jag fattar att hon har det tufft, men vi kan inte ta över människors ekonomi."

just raden Jag vill inte hänga ut henne, är så otroligt smart formulerad så man tror nästan att Charlie är media tränad!

Vad han säger är att han sitter på information som om ni alla visste om det så skulle ni veta att han talar sanning! Och detta utan att egentligen inte säga något!

Återigen har han lämnat öppet för egna tolkningar, men egentligen inte sagt något!

Och det är just det här som är Media! Vi alla tolkar saker olika men det är inte av en slump! Det mesta är planerat!

Säg själva hur tolkar ni den meningen? Jag vill inte hänga ut henne! Eller jag har pratat med en av dom påstådda deltagarna!

Skulle vara mycket intressant att se om det bara är jag som har konspirations teorier! *s*

3 kommentarer:

Anki sa...

Det är ju fantastiskt.
Jag tycker orden "vi kan inte ta över människors ekonomi" är nästan skrattretande.
Vad är det dom gör i alla TV-programmen då och dessutom med en generalfullmakt i handen? Det går bra att ta över människors ekonomi om det ger goodwill i TV men konsekvenserna av de agerandet vill man inte ha något att göra med.
Jag bara undrar hur Mattias och Charlie sover om nätterna?
Förstår inte grabbarna att när man ställer upp i ett TV-program som dom gör så har man ett ansvar vare sig man vill eller inte.
Om intresset är ekonomi så borde ju minst den delen ha fungerat.
Jag tror att det enda ekonomiska intresset dom har av programmet är att marknadsföra sig själva och tjäna pengar på det.

Anonym sa...

håller med anki fullkomligt,blev VÄLDIGT brydd när jag läste "vi kan ej ta över människors ekonomi"
det är väl för f*n det dem gör med fullmakten?

Anonym sa...

läs gärna på fattiga.se
vad dem skriver om lyxfällan!!!