onsdag 19 september 2007

Fritt ur hjärtat!

Jag är trött idag! Tappade lite sugen, musten gick liksom ur en efter igår! Inte för att det var så märkvärdigt egentligen men mer för det känns som man inte gör någon skillnad! Sanna tycker också att det är lite motstridigt å ena sidan så vill jag lägga allt bakom mig och i nästa sekund så skriver jag en blogg om allt som hänt och påminner folk!

Sedan har jag uppenbarligen problem med stavningen vilket är svårt att göra något åt då jag är delvis ordblind men samtidigt kanske man inte ska ge sig på att skriva för den stora massan heller när man inte ens fixar särskrivningar eller de eller dem eller dom!

Känner mig riktigt negativ idag så jag slutar nog för kvällen nu!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också varit tungsint idag men det går över. När allt kommer till kritan är det för sent att ge opp.

När man minst anar det brukar vinden börja blåsa i rätt riktning igen.

/Anki

Anonym sa...

Visst är det härligt när man är trött att man skriver ge opp i stället för ge upp.
Det är sorgligt att folk klankar på hur du skriver i stället för vad du skriver.
Är det så det ska vara att man inte har rätt att yttra sig i skrift för att några petimeter mästare tycker att vartenda komma och ord ska vara rättstavat? Ja då är det en stor grupp människor i Sverige som helt enkelt ska hålla käften.

Niklas du har ju tagit steget att våga yttra dig om programmet inte ska du väl låta några få förstöra ditt viktiga budskap.

En av de få duktiga föreläsare jag hade på Universitet hade svår dyslexi han hade lika fullt lyckats ta sig igenom en Universitets utbildning och jobbade som ekonom/revisor.
Du har själv lyckats i ditt jobb var stolt det är viktigt vad du har att säga så sluta inte låt det inte knäcka dig bara.

Ibland fungerar det inte att logga in för mig så då får jag lägga in kommentarer som anonym.
/Anki

Anonym sa...

Niklas- du skall ha all heder av att ha startat upp en diskussion om Lyxfällan och mediavärlden. Du har en skarp analytisk förmåga och ditt sätt att uttrycka dig lämnar inget övrigt att önska.
Till både dig och Anki: Ge inte upp- fortsätt att bearbeta opinionen. Jag har en känsla av att det kommer att gå er väg om inte förr, så i samband med nästa omgång av Lyxfällan. Lycka till båda två

Anonym sa...

Hej Niklas!
Jag tycker absolut att du ska fortsätta skriva, om du orkar. Du skriver bra och välformulerade inlägg, både här och på Balansekonomi. Jag läser allt med stort intresse.
Ett tips i all välmening, om du tycker att stavningen är ett bekymmer, är att göra som min man gör. Han skriver allt i Word och tar hjälp av rättstavningsprogrammet där innan hon kopierar texten dit han vill ha den. För min del är det inte nödvändigt att du gör det, utan det är i så fall för din egen skull.

Keep up the good work!
/Lillafröken

Anonym sa...

Nog kan man bli irriterad på särskrivningar och felstavningar mest om det är proffs som skrivit.
Jag tycker att det du skriver är så bra och viktigt att det är helt oviktigt med lite felskrivningar här och där så länge budskapet går fram!
Din och Jennys berättelser har gett mig en helt ny och kritisk syn på TV-programmen. Nu sitter man ju och försöker klura ut vad som är riktigt och vad som är riggat :-)

Anonym sa...

tycker också det är hemskt irriterande med felstavningar och felskrivningar, när man får reklam, brev från myndigheter etc. Men när en privatperson skriver tycker jag att det gör texterna personliga och bra mycket charmigare att läsa. Så sluta inte skriva för det.
tjej7H

Lyxnisse sa...

*ler* tack för det ni skriver! Tänk att positiv energi kan ge så mycket där måste jag ju säga att Lennart och Charlie har rätt i alla fall!

Jag gillar verkligen att skriva här inne och jag känner att jag får ur mig en massa funderingar! Ibland så går det ju också fort då och då är felstavningarna svåra att undvika!

Men jag tror att jag ska testa word tipset faktiskt! Jag gör ju det i jobbet så varför inte här!

Anonym sa...

Har alldeles just nu hittat din blogg. MYCKET intressant och jag, som i vanliga fall är ordpolis sk "särpo"=särskrivningspolisen och "felstapo"=felstavningspolisen, -har inte reagerat nämnvärt på något av det.

Antingen har du inte så många fel som en viss Anonym mer än gärna skriver spaltmeter om eller också så är det innehållet som fängslat så.
Själv tror jag det är en mix av båda. Men vill man racka ner på någon så kan man ju göra som herr Anonym, man skriver och klagar. Igen och Igen.

Hade jag varit här inne några år tidigare så hade jag skrivit att du ska strunta i honom och fortsätta skriva. Nu vet jag att du gjorde just det, iallafall fortsatte du att skriva. Kanske är svårare att strunta i klagomålen...

I vilket fall, en mycket intressant blogg, har sträckläst fram till hit. Måste ta en paus nu innan jag fortsätter.

Fian sa...

Har också streckläst till hit, men ska fortsätta till nutid, så spännande!!

Är nyfiken på hur det gick med sparandet till Bröllopet och motorcykeln! Om det blev av vill säga...