söndag 23 september 2007

Meter film!

Sitter och funderar, hur kommer det sig att man väljer att framställa människor så snett bara för att få tittar siffror?

Jag minns vår inspelning! En dag åkte vi iväg till en butik för att handla! Jag gjorde några riktiga fynd och tv-kvinnan som höll i kameran tyckte det var kanon och spelade in det från flera vinklar!

En annan dag så var vi hos en advokat och skulle få skriva testamente eftersom vi har särkullbarn. Ja vi spelade faktiskt in en massa bra saker under vår inspelning!

Min svärfar var också med, han sa under inspelningen att jag var den bästa pappan som mina barn kunde ha! Det kanske också var för positivt?

Varför tog man inte med det? Är det så att vi skulle ha framstått som alldeles för smarta som faktiskt ville ha ett testamente eller att vi faktiskt kunde lyckas när vi handlade, eller ta hand om våra barn.

Inte något av det positiva fanns med! Endast alla negativa vinklingar!

Är det så att man inte kan göra ett intressant program om man balanserar dessa två! Klart att alla människor har negativa sidor! Det kan jag garantera! Men det är ju det som gör oss till människor!

Men för dessa, som klipper och klistrar så är vi inget annat en tecknade gubbar och gummor! Leksaker som inte har känslor som man kan göra vad man vill med!

Någon sa att jag är ett offer för att jag lägger ner tid på att skriva här och försöka få upprättelse! I stället borde jag använda tiden till att blicka framåt!

Jag lovar jag använder min tid för att blicka framåt! Men jag är även en människa som precis som de flesta andra av oss kan känna sig sårad och försmäd, och jag vill ha upprättelse!

Jag vägrar att tro att man får behandla folk hur som helst! Jag tror att vi skulle ha behövt en del av de lagar som finns mot arbetsgivare och anställda! Då hade det aldrig kunnat gå till så här!

Sen att det är en David, Goliat kamp det är en annan femma!

13 kommentarer:

Anki sa...

Du har precis uttryckt det jag känner.

Visst ska man blicka framåt och inte låta något sånt här solka ner hela tillvaron.

För Jenny är det fortfarande så många lösa trådar som inte fått svar.

Vem tar hand om spillrorna som är kvar när tv-kamrorna släckts? INGEN

Anki sa...

Du har fått mail

Anki sa...

Jag har undrat hur det gick för Anders som var med i sista programmet. Där körde dom ju samman tugg som med Jenny. Inte skött några papper, skulder till staten m m.
Noterar bara att han liksom Jenny aldrig varit med på något "halleluja vad bra det gick efter lyxfällan".

Jag har ju inte sett alla avsnitt och hans avsnitt är det enda jag känner till att någon var egen företagare förutom Jenny.

Anonym sa...

Halva sidan om Lyxfällan på tv3´s hemsida är reklam till Charlie´s bok, lennart göthe som lifecoach och pengaklubben. Det ser inte seriöst ut. Undrar vad Mattias får? Charlie får ju en massa reklam. Det är uppenbart.
//Svea

Anonym sa...

Hej Niklas (och Anki)! Bra gjort att blogga så här, så att fler får upp ögonen för hur media beter sig.

Jag tycker att det är otroligt skrämmande att det kan finnas avtal som täcker in sånt här - att man ska kunna ställa till så mycket elände, både genom att inte sköta sina åtaganden och genom att förnedra och förtala någon på det sättet - och så får inte den drabbade ens berätta om det för NÅGON! Vad är det för rättssamhälle?!

Något annat tråkigt är hur snabba folk är på att döma människor enbart efter hur TV framställt någon. Ett annat aktuellt exempel är i årets Idol, där en fd. Big Brother-deltagare fortfarande fem år senare måste oroa sig för att bli dömd pga det. "Som tur är" så sjunger hon fantastiskt bra och hänger kvar "trots" sin bakgrund...

Anonym sa...

Buhuu , det är inte synda om någon av er som var med i "lyx" fällan. Handlar man över sina tillgångar köper på kredit och inte sparar först får man stå sitt kast....

Anonym sa...

Anki> Tycker du inte det är lite befängt att kräva att meter ska säga till Jennys granne att de inte får gräva på hennes mark?

Jag tycker du går snäppet för långt när du påstår att det är lyxfällans fel.

För övrigt tror jag inte du hjälper Jenny med din blogg alls. Du gör människor mer och mer arga bara.

Anonym sa...

Anki igen> Ett ärligt menat tips. Oavsett vad som händer med meter framöver kommer Jenny inte att trivas där hon bor nu, inte om hon mår så dåligt som du beskriver och "alla hatar henne".

Hjälp henne att komma därifrån istället. Flyttar hon till en större stad så kommer ingen lyfta ett ögonbryn över att hon varit med i lyxfällan.

Sälj gården, köp en fin liten lägenhet och börja om på nytt. Och GLÖM det gamla, för inget bra kommer av att ni ältar det.

Anonym sa...

Anki...jag har full förståelse för den vrede och frustration du känner och för din önskan att Jenny skall få upprättelse. Jag tror tyvärr att Jenny aldrig kommer att få det. Risken är att du i din vrede tappar lite av besinningen, blir förblindad och börjar passera gränsen för vad som är lämpligt att skriva på en offentlig hemsida. Uttryck som "ni perversa männsikor" (Egna tankar 25/9) är ett sådant fall. Risken är att du får så många anmälningar på dig att Din Studio tvingas släcka ner din hemsida

Anonym sa...

Anki ännu en gång> Jag vill bara poängtera att jag inte är någon du/ni känner, jag vet inget om er förutom det du/ni skrivit men jag tycker synd om Jenny.

Det finns tyvärr ingen regel i livet som gör att Jenny får upprättelse för att du härjar och inte ger dig. Håller med den andra anonym ovan här, hon kommer inte att få upprättelse och speciellt inte genom din hemsida.

Eller tror du hela småstaden ni bor i kommer ställa sig på kö utanför hennes gård och be om ursäkt när du förolämpat dem länge nog?

Anonym sa...

Kanske dumt att använda Lyxnisses blogg till att kommunicera direkt med Anki. Är det inte bättre att skicka ett mail eller dylikt? Om det är svar ni är ute efter är det väl bara att be denna Anki att skriva ut något sådant på sin sida i mailet ni skickar. Kanske ni kan få svar direkt där då. Konstigt att denna Jenny ska vara så f-rbannades intressant. Glöm inte, ni är på Lyxnisses blogg och inte Ankis.
//Svea

Anonym sa...

Niklas du har mail.

Anonym sa...

Anki: Men ge dig nu! Ni kommer inte få hjälp. Flytta, börja om, glöm och förlåt! Nu är det du som bestämmer, Jenny verkar inte kapabel, ska era liv förstöras för alltid eller inte?

Varför stanna i misären när det finns ett nytt liv som väntar runt hörnet?

Snälla Niklas, du och Anki verkar ju känna varandra... Ser du inte vad som håller på att hända?

OBS, jag vill inte maila Anki eftersom hon verkar halvt besatt och paranoid och jag inte vill hängas ut på hemsidan.