onsdag 26 september 2007

Regler kring kommentarer!

Äntligen hemma efter tre dagar i Tyskland med försvunnet bagage! Som tur vad så kom det tillrätta igen! Och tack German wings för min nya kostym! :-) Det är ju ändå ni som har betalat den!

Borde inte det egentligen räknas som en besparing då? *s*

I alla fall tillbaka till titeln på detta inlägg!

Under ett av mitt förra inlägg så har det på börjats en diskussion! En diskussion som jag anser inte hör hemma på den här sidan! De eventuella interna fighterna som finns mellan människor skall tas i första hand direkt med personen i fråga!

Känner man att det inte går så får man försöka finna ett forum i IRL (verkliga livet) eller på internet där sådana frågor tas upp!

Om vissa inlägg stämmer så kan ni också anmäla Er till grannfejden det är ett nytt program på TV3 som säkerligen kommer att framställa er i bästa dager!

Jag hoppas att ni som känner Er träffade förstår vad jag menar! Jag har lämnat öppet för anonyma inlägg för att jag gillar debatter, jag gillar dock inte personliga påhopp eller interna diskussioner mellan två olika parter som inte har någon koppling till min sida!

Den här sidan är i absolut första hand tänkt till att debattera Media och medias sätt att framställa människor på, samt hur naiva vi människor är som tror på allt som visas! Att diskussionen ibland kommer in på kopplingar som har med lyxfällan etc att göra är oundvikligt!

Men det har i samtliga fall vart inlägg med namn och där personerna vågar stå för vad de säger!
Jag har ingen personlig åsikt i vems fel saker och ting är kring det fallet som har tagits upp här! Men jag vet att alla handlingar innebär konsekvenser och att vi själva samt andra människor är ansvariga för dom handlingar som vi utför mot oss själva men även mot andra!

Om du medvetet kör mot rött, så bör du vara medveten om att denna handling kan få en negativ konsekvens för den personen som är på väg över gatan! Den personen som går över gatan bör också titta en extra gång eftersom ingen person är felfri.

Så bör vi alla leva våra liv anser jag!

Och till dig anonym som inte tycker synd om oss i lyxfällan! Jag har aldrig bett om att du ska tycka synd om mig! Jag vill att du ska inse att du är lurad när du tror på allt det som du ser! Och att du skadar dig själv genom att döma den personen utan att egentligen veta sanningen bakom det hela!

Det är jag som tycker synd om dig din stackare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Jag är lite förundrar över vissa saker.
Du är ganska konkret i ditt skrivande, en bra egeskap.
Det jag däremot inte försår är följande....
Du är lite naiv du oxå, allt cirkus runt Jenny och hennes mamma, där håller du bara med i allt???
Jag haar skrivit flera inlägg på flaschbak,konkret fakta runt Jenny.
Men inget svar?
Undrar lite hur du tänker runt deras situation?
Köper du verkligen allt Anki säger?
Kan hålla med om renoveringsbiten till en liten del, men resten?
Jenny hade verkligen en riktigt dålig situation innan programmet, och det känns som att det har hänt med eller utan lyxfällans hjälp.
Klaganderätten finns liksom inte riktigt.
Dom beskyller lyxfällan för saker som redan fanns innan dom kom med i bilden.
Vart tar ditt logiska tänkande vägen?
Du vet ju att hon sitter med sina hästar fostfarande, och att hon inte tar steget fullt ut för att rädda det som räddas kan.

Anonym sa...

Dom har väl hamnat i en negativ spiral- att fastna i det förgångna och älta det som hänt om och om igen skapar bara problem. Till slut tar kroppen ut sin rätt- man blir sjuk. Håller med anonym ovan- släpp hela skiten och starta om på nytt
/Hans

Lyxnisse sa...

Hej igen anonym,

Jag tycker det är synd att du inte skriver något namn! Det känns bättre när man ska svara någon på så direkta frågor som du ställer!

Först så skulle jag vilja veta var någonstans du kan utläsa att jag håller med till 100% i allt Anki och Jenny säger?

Jag har låtit Anki skriva fritt här inne precis som alla andra har fått! Jag har besvarat frågor och jag har tagit upp saker rörande Jenny ja! Men jag har aldrig någonsin sagt att Anki sitter inne med alla rätt eller fel!

VAD jag har sagt är att jag anser att Media i detta fall lyxfällan har framställt Jenny på ett väldigt negativt sätt! Jag har också sagt att jag tror på att de har förvrängt fakta kring henne eftersom jag själv vet hur en inspelning går till och vinklas.

huruvida Jenny hade problem innan eller hennes problem efter har jag aldrig kommenterat mig veterligen! Inte heller har jag haft någon åsikt kring om hon har några hästar eller om hon har sålt dom!

Och hon kan ju för övrigt inte ha några hästar eftersom jag såg på TV hur dom såldes eller hur?

Gällande dina inlägg på flachback så har jag inte vart inne där på väldigt lång tid! Ber om ursäkt ifall du har ställt frågor till mig där inne! Jag ska försöka att logga in och se vad som har hänt sedan sist!

Gällande hur jag tänker kring Jennys situation så finner jag inget intresse i att diskutera det! Dels eftersom jag inte vet vem du är och också för att jag inte själv vet alla fakta! Och jag vill inte heller veta alla fakta! Jag kan nämligen inte göra något åt det!

Och ärligt talat så är jag inte så intresserad utav att diskutera enskilda personers lycka eller olycka över deras huvuden!

Hur jag tänker kring "hela" situationen och varför jag skriver är dock en annan sak!

Precis som jag har sagt tidigare så har vi alla ett eget ansvar både för det som händer oss själva men också för det vi gör mot andra!

Jag tycker att alla som har sökt till lyxfällan har tagit ett eget ansvar som vågade och insåg att dom måste ta tag i allt!

Jag tycker dock inte att Meter film har tagit sitt ansvar kring ärlighet och sanning kring programmet. Varken före, efter eller under.

Gällande mitt logiska tänkande så är det nog bättre än du kan föreställa dig!

Och jag ber dig att hålla isär vad du läser på Ankis sida och vad du läser på min!

För övrigt så tycker jag synd om Jenny oavsett vems felet är!

Att säga att man inte tycker synd om någon är lika smart som att säga att man får skylla sig själv för man gick över gatan vid röd gubbe och blev på körd! Man får skylla sig själv för handlingen men konsekvensen av den kanske blev ett större straff än vad handlingen egentligen borde ha medfört!